۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 83066886
T T
۰ نفر
كرملين اتهام شركت در مسموميت مخالفان سياسي روسيه را رد كرد

مسكو - ايرنا - سخنگوي كرملين روز دوشنبه با رد اتهام شركت ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه در مسموميت مخالفان سياسي اين كشور كه دونالد ترامپ همتاي آمريكايي وي از احتمال آن سخن گفته، اعلام كرد كه سند و مدركي در اين خصوص وجود ندارد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري تاس؛ «ديميتري پسكوف» در جمع خبرنگاران درباره ادعاي لندن مبني بر دخالت مسكو در مسموميت سرگئي اسكريپال جاسوس سابق روس و دخترش گفت: روسيه هيچ ارتباطي با اين گونه اتهامات ندارد.
پسكوف ادامه داد: ترامپ در گفت وگو با شبكه تلويزيوني سي.بي.اس به طور مستقيم هيچ اتهامي را به رئيس جمهوري روسيه وارد نكرده است، ضمن اينكه هيچ اتهامي كه با استدلال و شواهد اثبات شده باشد در مورد وي وجود ندارد.
رئيس جمهوري آمريكا پيش تر در مصاحبه با اين شبكه آمريكايي، در باره احتمال مداخله پوتين در قتل هاي سياسي و مسموميت ها، گفت: بله اين احتمال وجود دارد.
پسكوف خاطرنشان كرد: بر اساس سخنان ترامپ نمي توان گفت كه رئيس جمهوري آمريكا همان طور كه رسانه ها اعلام كرده اند، احتمال شركت پوتين در اين گونه اقدامات را بعيد ندانسته است.
وي افزود: در اين مورد بايد با ويژگي هاي زبانشناسي با انعطاف برخورد كرد، رئيس جمهوري آمريكا نمي توانست جواب ديگري بدهد و اين مساله قابل درك است.
به گزارش ايرنا، ماجراي مسموميت سرگئي اسكريپال جاسوس روس و دخترش يوليا از اسفندماه گذشته در شهر سالزبري انگليس آغاز شد كه در جريان آن لندن ادعا مي‌كند روسيه در عملياتي مخفيانه اين پدر و دختر را به‌وسيله گاز نوويچوك مسموم كرده است.
بر همين اساس لندن 23 ديپلمات روس را اخراج كرد و حدود 30 كشور از جمله آمريكا هم به پيروي از انگليس، واكنش مشابهي نشان دادند. مسكو با رد هرگونه دخالت در اين حادثه، انگليس را به تخريب عامدانه روابط دو كشور متهم كرده است.
اما ماجرا به اينجا ختم نشد و ترزا مي نخست‌وزير انگليس پس از گذشت 6 ماه از وقوع اين حادثه، با طرح ادعاي تازه‌ايي، گفت تحقيقات دستگاه‌هاي امنيتي اين كشور نشان مي‌دهد دو مامور سازمان اطلاعات ارتش روسيه موسوم به 'جي.آر.يو'، در اين حادثه دست داشته‌اند.
اروپام*391*1346**1486**