۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83067838
T T
۰ نفر
دفاتر نواحي نظارت بر خدمات مهندسي در مشهد داير شد

مشهد- ايرنا- معاون فني و تشكلهاي حرفه اي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي گفت: دفاتر نواحي نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسي با هدف تمركززدايي در چارچوب تصميمات هيات مديره و تكريم ارباب رجوع در چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب كلانشهر مشهد تجهيز و راه اندازي شد.

مهندس فرامرز ذوقي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اينك امور مربوط به بازديدها در دفاتر واقع در نواحي جنوب، شرق و غرب مشهد نيز در دست انجام است لذا ديگر از ساختمان مركزي نظام مهندسي بازديدي صورت نمي پذيرد. دفتر شمال مشهد نيز در حال تجهيز است و تا هفته آينده موارد مربوط به بازديدها در اين دفتر فعال مي شود.
وي ادامه داد: در مراحل بعدي دريافت گزارشهاي مرحله اي از مهندسان، انجام كنترلهاي فني ساختمانها و انجام مكاتبات لازم با دستگاهها و مهندسان از طريق دفاتر نواحي انجام خواهد شد لذا چنين فعاليتهايي در ساختمان مركزي سازمان نظام مهندسي متوقف مي شومد.
معاون فني و تشكلهاي حرفه اي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي جلوگيري از ورود افراد فاقد صلاحيت در ساخت و سازها و نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسان را از وظايف هيات مديره نظام مهندسي ذكر و بيان كرد: با راه اندازي دفاتر نواحي در مشهد دسترسيها به ساختمانها با سرعت و دقت بيشتري انجام مي شود و حجم مراجعات به ساختمان مركزي كاهش مي يابد.

* نظارت بر دفاتر نواحي
وي به موضوع بر فعاليت اين دفاتر نيز اشاره و بيان كرد: به اين منظور يك هسته مركزي متشكل از زبده ترين نيروهاي نظام مهندسي در سازمان به عنوان ستاد مانيتورينگ به صورت نظام مند و ارتباطات اتوماسيوني فعاليتهاي نواحي را بررسي مي كند. شكايتها و اعتراضات مراجعان و مهندسان نيز از طريق همين ستاد بررسي خواهد شد.
مهندس ذوقي افزود: نظارت مستمر بر ساختمانها از وظايف مهندسان است كه با فعال شدن اين دفاتر دسترسيها تسهيل شده و در فرصت كمتري رسيدگي به گزارشهاي مهندسان و اقدامات قانوني انجام خواهد شد.

* 25 هزار پرونده
وي در ادامه به تشكيل سالانه 25 هزار پرونده در سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي اشاره و بيان كرد: انجام كسر ظرفيتهاي مهندسان، بازديدهاي دوره اي در يك ساختمان، كنترل ارائه خدمات مهندس به ساختمان و كنترل صدور ضوابط پايان كار سفتكاري و بهره برداري از فعاليتهايي است كه روي اين پرونده ها انجام مي شود.
معاون فني و تشكلهاي حرفه اي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي ادامه داد: دريافت اطلاعات صدور شناسنامه فني ساختمان، كنترلهاي تست جوش و بتن، بخشهاي كنترل مدارك فني و موضوعاتي نظير تشكيل دفاتر مهندسي از ديگر فعاليتهايي است كه روي اين پرونده ها صورت مي گيرد.
وي گفت: تشكيل دفاتر نواحي نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسي تنها در تهران عملياتي شده و مشهد دومين شهر كشور است كه با راه اندازي اين دفاتر اقدام به تمركززدايي فعاليتها از ساختمان مركزي كرده است.
سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي 37 هزار عضو مهندس در هفت رشته ساختماني دارد كه در 23 دفتر نمانيدگي اين استان مشغول فعاليت هستند.
7505/1858