۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۸
کد خبر: 83068484
T T
۰ نفر
6 هزاركودك مبتلا به سوء تغذيه در خراسان رضوي نيازمند حمايتند

مشهد- ايرنا- سرپرست معاونت حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني (ره) خراسان رضوي گفت: 6 هزار كودك مبتلا به سوء تغذيه در اين استان به دليل محدوديت هاي اعتباري در انتظار كمك و حمايت خيرين و نيكوكاران هستند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل كميته امداد امام خميني (ره) خراسان رضوي، مهدي حسين پور افزود: اين كودكان فاقد حمايت غذايي هستند كه اميدواريم با حمايت هاي دولت، تامين بودجه لازم و مشاركت افراد نوع دوست و نيكوكار شاهد حمايت از آنان باشيم.
وي با اشاره به اجراي طرح همسفره در خراسان رضوي اظهار داشت: در طرح حمايت غذايي از كودكان و زنان شيرده و باردار نيازمند، همكاري سه جانبه اي وجود دارد كه دانشگاه علوم پزشكي و مراكز بهداشت شناسايي و معرفي افراد نيازمند مشمول طرح و كميته امداد حمايت غذايي از اين افراد را عهده دار است.
وي گفت:در اين طرح كميته امداد استان از چهار هزار و 850 كودك زير 6 سال مبتلا به سوء تغذيه و 120 زن شيرده و باردار نيازمند حمايت مي كند.
حسين پور افزود: ماهانه به ازاي هر نفر 920 هزار ريال و در مجموع چهار ميليارد و 772 ميليون و 400 هزار ريال در اين زمينه هزينه مي شود.
وي اظهار داشت: در اين طرح مراكز بهداشت روند رشد و افزايش قد و وزن كودكان و زنان شيرده و باردار را هر ماه مورد بررسي قرار مي دهند تا اقدامات صورت گرفته در جهت تغذيه آنان فرايند مطلوب داشته باشد.
وي به انعقاد قرارداد با فروشگاه ها براي اهداي سبد كالا به مشمولان اين طرح اشاره كرد و گفت: مراكز طرف قرداد متناسب با نياز كودكان يا زنان شيرده و باردار اقلام خوراكي شامل غلات و پروتئين را به آنان اهدا مي كنند.
هم اكنون حدود نيم ميليون نفر در خراسان رضوي زير پوشش حمايت هاي كميته امداد امام خميني (ره) قرار دارند.
7496 / 6053