۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 83071603
T T
۰ نفر

دانشگاه سوره 25 ساله می شود

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 83071603
دانشگاه سوره 25 ساله می شود

تهران- ایرنا- دانشگاه سوره تا چند روز دیگر 25 ساله می شود . 13 هزار دانش آموخته در مقاطع گوناگون كاردانی، كارشناسی و كارشناسی ارشد حاصل ربع قرن تلاش این دانشگاه در جهت ارتقای سطح علمی كشور بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، به مناسبت بیست و پنجمین سالروز بنیانگذاری دانشگاه سوره، دوشنبه 30 مهرماه مراسمی با حضور مقامات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، نمایندگان مجلس ، شخصیت های دانشگاهی و فرهنگی و هنری و دانش آموختكان و دانشجویان دانشگاه برگزار خواهد شد.
جواد محمد پورقاضی معاون پژوهشی دانشگاه سوره روز شنبه درگفت وگو با گروه دانشگاه ایرنا گفت: در این مراسم برخی استادان دانشگاه هم تقدیر خواهد شد.
به گفته پورقاضی هفته آینده همچنین از پوستر بیست و پنج سالگی دانشگاه سوره كه طراحی و اجرای آن توسط دانشجویان رشته های طراحی و گرافیك دانشگاه صورت گرفته، رونمایی می شود.
رونمایی از تمبر ویژه به مناسبت 25 سالگی دانشگاه سوره و نمایش فیلم و انیمیشن ویژه ساخت دانشجویان دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.
حجت الاسلام ' محمد قمی ' رئیس سازمان تبلیغات اسلامی كه دانشگاه سوره زیرمجموعه آن است از سخنران مراسم است.
جشن های بیست و پنج سالگی دانشگاه سوره با اجراهای نمایشی دانشجویان رشته تئاتر دانشكده هنر دانشگاه آغاز شده و نمایشگاهی از فعالیت های دانشگاه نیزدر بیرون از محوطه دانشگاه برای اطلاع و آگاهی عموم دایر است.
در این نمایشگاه نمونه ای از فعالیت های دانشجویان سوره در قالب صنایع دستی ، فیلم ، انیمیشن ،عكس و نقاشی و كتاب و نشریات تخصصی ارایه شده است.
دانشگاه سوره دارای سه دانشكده هنر ، فرهنگ وارتباطات و معماری و شهرسازی است. این دانشگاه در سال 1372 با هدف ' احیای حكمت دینی و معنوی به وسیله هنر ، شناسایی ، احیا و اعتلای هنرهای ملی و مذهبی ، مردمی كردن هنر در جامعه اسلامی تجلی هر چه بیشتر اندیشه دینی در آثار هنری ' در قالب یك موسسه آموزشی غیر دولتی و غیر انتفاعی بنیان گذاشته شد و از اسفند 1392 به سطح دانشگاه ارتقا یافت.
' محمد روشن ' رئیس دانشگاه سوره در تازه ترین اظهارات خود اعلام كرد كه دانشگاه سوره تحت مدیریت او از وزارت علوم درخواست دایر كردن دوره دكتری هم برای چند رشته مانند پژوهش هنر داشته كه این درخواست در دست بررسی و اقدامات كارشناسی است .
دانشكده هنر دانشگاه سوره در حال حاضر در 10 رشته در مقطع كارشناسی ارشد ، 10 رشته در مقطع كارشناسی و یك رشته كارشناسی ناپیوسته دانشجو دارد. در دانشكده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره هم اكنون دانشجویان در سه رشته در مقطع ارشد ، سه رشته در مقطع كارشناسی و در مقطع كارشناسی ناپیوسته در یك رشته به تحصیل ادامه می دهند.
دانشكده فرهنگ و ارتباطات سوره سه رشته در مقطع ارشد ، سه رشته در مقطع كارشناسی و دو رشته تحصیلی در مقطع كارشناسی ناپیوسته دارد. در از آغاز فعالیت دانشگاه سوره تاكنون 11 هزار و 635 دانشجو در مقاطع كاردانی و كارشناسی و یك هزار و 60 دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند و در حال حاضر چهار هزار و 280 دانشجو در مقاطع ارشد و كارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

9283**1601**