۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۷:۱۱
کد خبر: 83072744
T T
۰ نفر

گروه بوكوحرام 12 كشاورز نیجریه ای را سر برید

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۷:۱۱
کد خبر: 83072744
گروه بوكوحرام 12 كشاورز نیجریه ای را سر برید

تهران – ایرنا – مقام های نظامی نیجریه گزارش دادند: گروه تروریستی بوكوحرام در حمله به روستایی 12 كشاورز نیجریه ای را سر برید.

به گزارش شنبه شب خبرگزاری فرانسه، شورشیان بوكوحرام به روستای «كاله» واقع در فاصله 20 كیلومتری شهر مایدوگوری مركز استان بورنو در شمال شرق نیجریه حمله كردند.
براساس این گزارش، نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه اجساد 12 نفر را در مزارع روستای كاله یافتند.
طی سال های گذشته، بوكوحرام به حملات خود علیه كشاورزان با هدف غارت مواد غذایی یا به اتهام حمایت روستاییان از ارتش نیجریه افزوده است.
ارتش نیجریه جمعه گذشته در بیانیه ای اعلام كرد: نیروهای دولتی موفق شدند حمله عناصر گروه تروریستی بوكوحرام به یك پایگاه نظامی در استان بورنو را خنثی كنند و 76 نفر از آن ها را از پای درآورند.
«بوكوحرام » در زبان هوسایی، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال 2002 (دی 1380) به دست فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.
«ابوبكر شیكاو» سركرده گروه تروریستی بوكوحرام 18 بهمن ماه گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبك كشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید كرد.
شیكاو افزود: كسانی كه به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.
او از سال 2009 میلادی و پس از كشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوكوحرام، رهبری این گروه را برعهده دارد.
بوكوحرام پیش تر با شبكه القاعده ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) 2015 با ابوبكر البغدادی سركرده گروهك تروریستی داعش بیعت كرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.
بوكوحرام فعالیت خود را در كشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و كامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و كودكان، هزاران شهروند این كشورها را به خاك و خون كشیده است.
عملیات تروریستی بوكوحرام تاكنون باعث كشته شدن 20 هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر در نیجریه شده است.
شبك**9365**1392
۰ نفر