۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۷:۴۸
کد خبر: 83072757
T T
۰ نفر
99 درصد مطالبات گندم كاران سمنان پرداخت شد

سمنان - ايرنا - مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان گفت: 99.67 درصد مطالبات گندم كاران استان سمنان پرداخت شده و ميزان باقيمانده نيز به زودي پرداخت مي شود.

محمدباقر منوچهري روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: گندم منطقه هاي كوهستاني مانند ديباج و بيارجمند از آخرين مرحله هاي خريد بوده كه هنوز رقم آن ها پرداخت نشده است.
وي ادامه داد: سال گذشته 80 هزار تن و امسال در حدود 86 هزار تن گندم از گندم كاران استان خريداري شده است كه آمار نشان دهنده افزايش خريد به ميزان 6 هزار تن در سال جاري است.
وي اظهار داشت: بيشترين خريد گندم مربوط به ميامي به ميزان 33 هزار و 292 تن و معادل 38.07 درصد كل گندم خريداري شده است.
منوچهري تصريح كرد: بيشترين خريد گندم بعد از ميامي مربوط به گرمسار و به ميزان 18 هزار و 889 تن و برابر با 22 درصد كل گندم خريداري شده است.
وي خاطر نشان كرد: از 86 هزار تن گندم خريداري شده چهار هزار و 143 تن گندم برابر 4.8 مربوط به سمنان و هشت هزار تن برابر 9.4 درصد مربوط به شاهرود بوده است.
به گفته وي كمترين خريد گندم تضميني مربوط به شهرستان سرخه و به ميزان 985 تن بوده كه 1.1 درصد سهم از خريد گندم را به خود اختصاص داد.
منوچهري يادآور شد: كيفيت گندم در حوزه كالپوش و ميامي از لحاظ ارزش خبازي داراي كيفيت بهتري نسبت به گندم هاي ساير مناطق اين استان است.
وي ادامه داد: خريد تضميني گندم از پنجم خرداد ماه تا اواخر شهريور ماه به وسيله 32 مركز فعال خريد گندم انجام شده است.
وي اضافه كرد: از شرق تا غرب اين استان مراكز خريد تضميني گندم وجود دارد.
منوچهري افزود: كشاورزان اين استان به دليل مقرون به صرفه بودن قيمت خريد تضميني استقبال خوبي از اين طرح دارند به طوري كه 100 درصد گندم هاي توليدي استان به صورت تضميني خريداري مي شود و قيمت پايه خريد 13 هزار ريال است.
وي اظهار داشت: براساس ريز يا درشت بودن، تميز و بدون سنگريزه بودن و لاشه نبودن گندم، قيمت خريد كمي تغيير مي كند.
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان گفت: در زمان حاضر اين ميزان گندم، از چهار هزار و 509 كشاورز خريداري شده و طي 14 هزار و 163 محموله به محل جمع آوري ارسال شده است.
به گزارش ايرنا، از يك ميليون و 660 هزار تن محصولات كشاورزي در استان سمنان 734 هزار تن توليدات زراعي است.
استان سمنان بيش از 40 هزار بهره بردار كشاورزي دارد و حدود 87 درصد از آب توليدي در اين استان در حوزه كشاورزي مصرف مي‌شود.
استان سمنان 198 هزار هكتار اراضي زراعي و باغي دارد.
7342/7408