۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83073055
T T
۰ نفر
75میلیارد ریال تسهیلات بانكی به هنرمندان پرداخت شد

یاسوج - ایرنا - معاون توسعه مدیریت منابع صندوق اعتباری هنر گفت: تاكنون 75 میلیارد ریال تسهیلات بانكی قرض الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در سراسر كشور پرداخت شده است.

فرزاد طایفه حیدری شنبه شب در حاشیه نشست با هنرمندان كهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات به مبلغ 50 میلیون ریال برای هنرمندان عادی و 100 میلیون ریال برای هنرمندان در آستانه ازدواج یا تولد فرزند پرداخت شده است.
معاون توسعه مدیریت منابع صندوق اعتباری هنر از آمادگی این صندوق برای پرداخت تسهیلات بانكی به هنرمندان كشور با مشاركت صندوق كارآفرینی امید خبر داد.
به گفته وی این تسهیلات برای كارآفرینی در حوزه هنر تا مبلغ 200 میلیون ریال پرداخت می شود.
طایفه حیدری بیان كرد: تاكنون 27هزار نفر از هنرمندان،نویسندگان و خبرنگاران سراسر كشور و خانواده آنان زیر پوشش بیمه درمان تكمیلی قرار داده شده اند.
وی بیان كرد : 60 درصد از هزینه بیمه تكمیلی هنرمندان از سوی صندوق اعتباری هنر تامین می شود. بیمه تكمیلی در سه ردیف برای هنرمندان خدمات رسانی می كنند كه در مبلغ های 600 هزار ریال،سه میلیون و 800 هزار ریال تا پنج میلیون و 800 هزار ریال در سال با خدمات متفاوت است.
طایفه حیدری افزود: صندوق اعتباری هنر از سال 1384 با هدف حمایت از هنرمندان در حوزه های بیمه تامین اجتماعی، بیمه درمان تكمیلی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، بلاعوض و كارآفرینی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: تاكنون 73 هزار نفر برای عضویت در صندوق اعتباری هنر نام نویسی كرده اند كه عضویت 62 هزار هنرمند تائید شده است.
طایفه حیدری با بیان اینكه استان كهگیلویه و بویراحمد تنها 331 هنرمند عضو صندوق اعتباری هنر دارد از هنرمندان خواست تا نسبت به نام نویسی در سامانه صندوق اعتباری هنر اقدام كنند.
وی اضافه كرد: عضویت در صندوق اعتباری هنر در استان كهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق كمتر برخوردار كشور رایگان است.
8143/1662