۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83073135
T T
۰ نفر
روشندلان مهابادي به ديد و ساعت گويا دريافت كردند

مهاباد- ايرنا- رييس اداره بهزيستي مهاباد گفت: روشندلان اين شهرستان اقلام مورد نياز از جمله به ديد، بزرگنما، ضبط صوت، ساعت مچي گويا و عصاي سفيد دريافت كردند.

مهران يوسفي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين اقلام به اندازه مورد نياز نابينايان و كم بينايان شهرستان در اين اداره وجود دارد و به صورت رايگان در اختيار آنان قرار مي گيرد.
وي اضافه كرد: 250 نفر با معلوليت بينايي در اين شهرستان تحت پوشش بهزيستي قرار دارند كه از اين تعداد 50 نفر نابينا و بقيه كم بينا هستند.
رييس اداره بهزيستي مهاباد گفت: توانجويان اين شهرستان مي توانند اقلام مورد نياز خود را از بهزيستي تحويل گرفته و در صورتي كه به مرور زمان غيرقابل استفاده شوند مي توانند اقلام جديد را دريافت كنند.
وي با اشاره به ديگر خدمات ارائه شده به توانجويان نابينا نيز گفت: 51 سبد كالا به ارزش 510 ميليون ريال و 2 هزينه ازدواج به اين توانجويان نيز در اين مدت اهدا شده است.
يوسفي يادآور شد: بيشتر توانجويان روشندل اين شهرستان عضو انجمن نابينايان مهاباد هستند و از خدمات مختلف اين انجمن استفاده مي كنند.
به گزارش ايرنا، كتابخانه هاي اين شهرستان نيز با 900 كتاب گويا به صورت لوح فشرده در موضوعات متنوع براي روشندلان و كم بينايان تجهيز شده است.
انجمن نابينايان مهاباد از سال 1381 راه اندازي شده كه هم اكنون داراي 51 عضو است كه 29 نفر از آنها توانجوي مرد و بقيه خانم هستند.
كم سن ترين عضو اين انجمن 12 ساله و پيرترين عضو نيز 75 سال سن دارد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/6185/7129