۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83074306
T T
۰ نفر
شكست انتخاباتی صهیونیست ها در جولان اشغالی سوریه

دمشق- ایرنا- رژیم صهیونیستی شهروندان جولان اشغالی سوریه را مجبور به شركت در انتخابات سیاسی شوراهای محلی كرده بود كه با مقاومت مردم این مناطق مواجه شد و بار دیگر این رژیم در این كمپین انتخاباتی شكست خورده است.

به گزارش ایرنا، آرییه ادرعی وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی سال گذشته اعلام كرده بود كه در راستای طرح‌های این رژیم برای تحمیل هویت صهیونیستی به ساكنان جولان اشغالی سوریه، انتخابات محلی در این مناطق برگزار می كند.
این رژیم به دنبال تحمیل هویت صهیونیستی به ساكنان بلندی های اشغالی جولان در تدارك برگزاری انتخابات محلی بود كه با واكنش شدید شهروندان سوری این مناطق اشغالی مواجه شد.
اسرائیل غاصب برای اجبار كردن شهروندان جولان اشغالی سوریه در چند روز گذشته برگ های انتخاباتی را چاپ و برنامه ریزی برای انتخابات محلی در مهر ماه امسال كرده بود كه این بار نیز همانند توطئه های دیگر این رژیم با مقاومت مردم و پایداری آنان شكست دیگری را تجربه كرد.
36 سال پیش در سال 1982 نیز ساكنان جولان اشغالی سوریه با برگزاری تحصن كارت های شناسایی صادر شده توسط اسرائیل را به آتش كشیدند و شیمون پرز نخست وزیر وقت این رژیم را از جولان اخراج كردند.
با وجود اشغال سرزمین جولان سوریه توسط صهیونیست ها اما مردم مقاوم این مناطق اشغالی، هنوز پایبند به دولت مركزی سوریه هستند.
ساكنان منطقه جولان اشغالی سه روز قبل نیز مانند دیگر خواسته های به حق خود در اعتراض به انتخابات به اصطلاح فرمایشی شوراهای محلی، دست به تحصن زدند و اعلام كردند كه سیاست های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند.
ساكنان این منطقه اشغالی سوریه ضمن آتش زدن برگه‌های انتخاباتی، پلاكاردهایی در دست داشتند و تأكید كردند كه سیاست های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند.
این افراد كه برگه‌های رای را در برابر سربازان اسرائیلی به آتش كشیدند، بار دیگر تأكید كردند كه در این انتخابات شركت نخواهند كرد.
اهالی جولان با تاكید بر پایداری خود بر مقاومت در برابر تصمیمات رژیم صهیونیستی كه در پی سلب هویت عربی ـ سوری آنها است، تصریح كردند: اقدامات این رژیم را باطل دانسته و به رسمیت نمی‌شناسند.
ساكنان منطقه اشغالی جولان سوریه تاكید كردند كه ما به هویت عربی سوری خود پایبند خواهیم ماند و تصمیمات رژیم صهیونیستی كه در راستای یهودی‌سازی این مناطق است، از نظر ما ارزشی ندارد.

**مخالفت ساكنان جولان سوریه با برگزاری انتخابات صهیونیستی
ساكنان جولان اشغالی سوریه دو روز گذشته (شنبه) با تجمع در میدان مجدل الشمس جولان اشغالی كارت های انتخاباتی رژیم صهیونیستی را به آتش كشیدند.
این كارت ها مجوز مشاركت در انتخابات شوراهای محلی در سرزمین های اشغالی بود كه توسط رژیم صهیونیستی برای واجدین شرایط شركت در انتخابات صادر شده بود.
تجمع كنندگان با برافراشتن پرچم سوریه و پارچه نوشته هایی با سیاست های یهودی سازی این رژیم مخالفت كردند.
فرزندان جولان با رد مشاركت در این انتخابات، آن را یكی از انواع اشغالگری برشمردند و تعلق خود را به سوریه تاكید و اعلام كردند كه اشغالگری دیر یا زود پایان خواهد یافت.
وزارت خارجه سوریه نیز با برگزاری انتخابات در سرزمین های اشغالی خود مخالفت و این مناطق را جز جدایی ناپذیر خاك كشورش اعلام كرد كه دیر یا زود به آغوش وطن بازمی گردد.

**محكوم كردن اقدام صهیونیست ها توسط سوریه در جولان اشغالی
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت كه دمشق اقدام های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را به طور قاطع رد و محكوم می كند.
بشار الجعفری هفته گذشته پنجشنبه شب در نشست شورای امنیت كه به بررسی اوضاع خاورمیانه اختصاص داشت، افزود: سرزمین های اشغالی سوریه با شیوه های مورد تائید منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت آزاد خواهد شد.
وی تصریح كرد: بیش از هفت دهه از تلاش های گسترده برخی از كشورها و اعضای شورای امنیت برای قانونی كردن این اشغالگری توسط رژیم صهیونیستی در جولان سوریه از سال 1967می گذرد.
الجعفری ادامه داد: چند دهه باید در این اشغالگری اسرائیل در سرزمین های عربی بگذرد تا برخی به ضرورت تحرك شورای امنیت برای پایان آن اعتقاد پیدا كنند و چه تعداد بی گناه ها باید قربانی شوند تا برخی ها در یابند كه اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های عربی اصلی ترین عامل عدم ثبات در منطقه است.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت كه اسرائیل همچنان یكی از عزیزترین بخش های خاك كشورش را در جولان، اشغال كرده است و برادران ما در آنجا از این اشغالگری و اقدام های سركوبگرانه و خصمانه این رژیم كه حتی به حمایت علنی نظامی از گروه‌های تروریستی نیز رسیده است، در رنج هستند.
الجعفری گفت: شورای امنیت در سال 1981 در قطعنامه 497 كه با اجماع تصویب شد، اقدامات اسرائیل در تحمیل قوانین خود در جولان اشغالی را باطل اعلام كرد و از آن به عنوان گروه اشغالگر خواست كه این اقدامات را فوری متوقف كند.
این مقام سوری افزود: سوریه برگزاری انتخابات شوراهای محلی در جولان سوریه را به شدت محكوم می‌كند و ساكنان جولان نیز اقدام های سركوبگرانه اشغالگران اسرائیلی را كه مقدمه ای برای برگزاری این انتخابات در اواخر ماه جاری است ، محكوم می كند.
این اتحاد شهروندان جولان اشغالی نشان می دهد سوری ها با هیچ نوع برنامه رژیم صهیونیستی در مناطق تحت اشغال اسرائیل موافقت ندارند و به شدت اقدامات این رژیم را محكوم می كنند.
ساكنان جولان اشغالی كه بیشتر آنها از طایفه دروزی های سوری هستند، ارتباط تنگاتنگی با هموطنان خود در خاك سوریه دارند.
شیخ حمكت الهجری یكی از بزرگان قنیطره و از شیوخ طایفه دروزی ها هفته گذشته در آیین بازگشایی گذرگاه مرزی و راهبردی قنیطره بین سوریه و جولان اشغالی پس از پنج سال، گفت: امروز عید ملی واقعی همه ماست.
وی ادامه داد: بازگشایی گذرگاه قنیطره به معنای بازشدن شریان حیات جولان است كه ما برادران خود و پایداری و مقاومت آن ها بر اصول و هویت ملی را در آن فراموش نمی كنیم.
این اتحاد و همبستگی طایفه دروزی ها كه بیشترین جمعیت جولان اشغالی را تشكیل می دهند، نشان از نزدیك شدن پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در این مناطق به دلیل همراهی نكردن آنان با این رژیم غاصب است.
ساكنان جولان اشغالی بارها از سازمان های بین المللی و نهادهای حقوقی خواسته بودند هرچه سریع تر مقدمات فعالیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان اشغالی را فراهم و بر رژیم صهیونیستی فشار وارد كنند تا معبر مرزی قنیطره با جولان اشغالی باز شود.
باز شدن این معبر سبب شده كه ساكنان روستاهای اشغالی مجدل الشمس، بقعاثا، مسعده و عین قنیه بتوانند با بستگان خود در خاك كشورشان مانند دوران پیش از بحران رفت و آمد داشته باشند.
بازگشایی گذرگاه قنیطره عامل جاری شدن زندگی و تقویت پایداری ساكنان جولان اشغالی و تمسك آن ها به سرزمین خود و شكست قید و بندهای ایجاد شده توسط اشغالگران در زندگی آن هاست.
بلندی های جولان٬ منطقه ای كوهستانی است كه در جنوب غربی ترین بخش خاك سوریه واقع شده و از نظر تقسیمات اداری از توابع استان قنیطره سوریه است. این منطقه تنها 70 كیلومتر از شهر دمشق فاصله دارد.
رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگی از بلندی های جولان را كه متعلق به سوریه است٬ به اشغال خود در آورد.
گزارش از حسینعلی راشكی
خاروم**8005*1436*