۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83074587
T T
۰ نفر

6642 زائر پاكستاني وارد سيستان و بلوچستان شدند

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83074587
6642 زائر پاكستاني وارد سيستان و بلوچستان شدند

زاهدان - ايرنا - دبير ستاد مردمي اربعين سيستان و بلوچستان گفت: 6 هزار و 642 زائر پاكستاني شب گذشته وارد اين استان شدند كه با ورود آنان تعداد زائران اربعين كشور دوست و همسايه از 21 مهر تاكنون به 23 هزار نفر رسيد.

رضا بختياري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: زوار شب گذشته با 79 دستگاه اتوبوس پاكستاني وارد ايران شدند و در محل موكب امام ‌حسين(ع) اداره كل زندان ها، كميته امداد امام ‌خميني(ره) و آستان مقدس شهداي گمنام زاهدان اسكان يافتند.
وي افزود: با پيش بيني كه از قبل شده بود تمامي امكانات لازم براي پذيرايي از زوار مهيا شده به طوري كه تاكنون كوچكترين مشكلي در خدمت رساني به زوار مشاهده نشده است.
دبير ستاد مردمي اربعين سيستان و بلوچستان با بيان اينكه فعاليت اين ستاد براي خدمات رساني از 21 مهر آغاز شده و تا هفت آبانماه ادامه دارد افزود: امسال علاوه بر ميرجاوه سه مكان در زاهدان براي پذيرايي و ارائه خدمات به زائران پاكستاني پيش بيني شده است.
بختياري با بيان اينكه مشكل پتو براي زائران پاكستاني با همكاري خوب مردم سيستان و بلوچستان بر طرف شد افزود: با توجه به ورود تعداد زيادي از زائران پاكستاني به استان ضروري است مردم در حوزه تهيه مواد غذايي مورد نياز اين ستاد را همراهي كنند.
وي گفت: شماره حساب 8_11503131_43_2410و شماره كارت 6273811124506012 به منظور واريز وجوهات نقدي شهروندان براي خدمت رساني بهتر به زوار حسيني كشور پاكستان نزد بانك انصار به نام ستاد مردمي اربعين سيستان و بلوچستان داير شده است.
به گزارش ايرنا استان سيستان و بلوچستان تنها راه ارتباطي پاكستان به حوزه آسياي ميانه، اروپا و نيز كشور عراق و قلب آن يعني كربلا است كه مرز اين استان پس از پيروزي انقلاب اسلامي به روي زوار پاكستاني براي رسيدن به اين قلب زمين باز شده است.
زوار پاكستاني در راه رسيدن به معشوق پا بر خاك سيستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبي را در اين استان سپري مي كنند.
فرهنگ غني و عشق و علاقه مردم ايران زمين به ويژه مردم ديار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهيدان سبب شده تا از اين كاروان ها همچون برادر و ميهماني عزيز پذيرايي كنند تا احساس غربت نداشته باشند.
7316**3213