۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 83076408
T T
۰ نفر
سالن ورزشي چند منظوره در روستاي آونليق ميانه بهره برداري شد

تبريز- ايرنا- سالن ورزشي چند منظوره شهيد داوود بيرامي در روستاي آونليق از توابع بخش كندوان شهرستان ميانه با اعتبار 21 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، معاون استاندار آذربايجان شرقي و فرماندار ويژه ميانه در آيين افتتاح اين سالن ورزشي با تبريك هفته تربيت بدني به جامعه ورزشي شهرستان گفت: با افتتاح اين سالن خدمات مختلف ورزشي به اين روستا و روستاهاي همجوار ارائه خواهد شد.
محمدرضا مشايخي توسعه اماكن ورزشي در شهرستان ميانه كه شهرستان طلايي ورزش كشور است را يكي از نيازهاي مهم با توجه به گستردگي و جمعيت شهرستان عنوان كرد و افزود: هدف دولت ارائه خدمات مختلف از جمله در حوزه ورزش به مراكز بخش ها، مراكز دهستان ها و روستاها مي باشد تا الگو سازي لازم در حوزه ورزش كه مظهر نشاط و خوبي هاست تحقق يابد.
وي با اشاره به سردمداري كشور ايران در عرصه ورزش در مشرق زمين، قدمت ورزش در كشور را مبين اين موضوع خواند و افزود: وجود قهرمانان و پهلوانان زيادي از سرزمين ما در عرصه هاي مختلف ورزشي و اهتزاز پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران در ميادين بين المللي و جهاني نشان از اين دارد كه مردم ما به ورزش هاي همگاني و تخصصي اهميت مي دهند.
فرماندار ميانه نگرش جديد تخصصي و عمومي به حوزه ورزش و نيز آماده كردن بسترهاي لازم براي ارتقاي جايگاه والاي ورزش شهرستان را خوستار شد و افزود: ورزش مي تواند علاوه بر سالم سازي جسم به تزكيه نفس كه بعد روحي انسان به شمار مي رود كمك كند.
وي تندرستي را پايه دانش و زيبايي جسم و روح عنوان كرد و گفت: ايجاد فضاهاي بيشتر، توسعه فضاهاي موجود و افزايش امكانات و تجهيزات مختلف ورزشي مي تواند شهرستان را به استحقاق آنچه كه سزاوار است برساند .
فرماندار ميانه از مسئولين استاني و شهرستاني حوزه ورزش در رسيدگي، بهسازي و مرمت فضاهاي موجود و همچنين از پيگيري هاي بخشدار كندوان در امر هماهنگي و تسريع در روند اجرا و نيز از دهيار و اعضاي شوراي اسلامي آونليق در جديت براي افتتاح اين سالن ورزشي تقدير كرد.
وي افزود: افتتاح اين چنين مكانهايي اگر چه مهم است اما نگهداري اين مكانها در جهت حفظ بيت المال براي نسل حاضر و ارث براي آيندگان از اهميت فراواني برخوردار است كه نيازمند اهتمام لازم است.
مشايخي نام گذاري اين سالن بنام شهيد بيرامي را نشانگر اهميت ورزش در تربيت جسم و روح انسان خواند و افزود: ورزش مي تواند جواناني را تربيت كند كه در دفاع از كيان ميهن اسلامي ايران خوش درخشيده و ماندگار شدند.
اين سالن در مساحت يكهزار و 548 مترمربع به پيمانكاري شركت عمراني ايستا سازه قافلان احداث شده و امروز با حضور معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ميانه، معاون مدير كل ورزش و جوانان، بخشدار كندوان، اعضاي شوراي اداري شهرستان و بخش، دهيار و شوراي اسلامي روستاي آونليق به بهره برداري رسيد.
/3071/7231