۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
کد خبر: 83076829
T T
۰ نفر
تاخير در ارسال رواديد، برخي زائران يزدي اربعين را سرگردان كرد

يزد - ايرنا - تاخير در ارسال رواديد زائران اربعين حسيني، برخي شهروندان يزدي كه براي شركت در اين آيين معنوي اقدام كرده بودند را سرگردان كرده است.

به گزارش ايرنا، بر اساس اعلام تعدادي از متقاضياني كه براي دريافت گذرنامه و رواديد به مراكز پليس به اضافه 10 مراجعه كرده اند، با گذشت پنج روز از زمان ارائه و تكميل مدارك، هنوز گذرنامه و رواديد خود را دريافت نكرده اند.
امسال براي نخستين بار، صدور گذرنامه و رواديد متقاضيان به صورت همزمان در برخي دفاتر پليس به اضافه 10 شهر يزد انجام شد تا درخواستهاي متقاضيان زودتر به نتيجه برسد.
برخي از كاروانهاي زيارتي كه شهروندان يزدي براي سفر به عتبات عاليات در آنها ثبت نام كرده اند، راهي كربلا شده اند و اين در حالي است كه برخي از متقاضيان به دليل واصل نشدن گذرنامه و رواديد از شركت در مراسم اربعين بازمانده و همين مسئله، موجب ناخرسندي آنان شده است.
در تماس گزارشگر ايرنا با بخشهاي دست اندركار صدور گذرنامه و رواديد، با وجود اعلام نبود مشكل از سوي متوليان هر كدام از اين بخشها براي ارائه خدمات به زائران، اما كماكان تعداد قابل توجهي از متقاضيان يزدي شركت در آيين اربعين حسيني، موفق به دريافت گذرنامه و رواديد نشده اند.
اداره گذرنامه، پليس به اضافه 10، حج و زيارت و اداره پست، هر يك به نحوي در اين زمينه دست اندركار هستند و برخي از آنها مدعي هستند كه علت تاخير برخي ناهماهنگي هاي موجود در مركز (تهران) و برخي ديگر نيز توپ را به زمين مسوولان عراقي مي اندازند كه مانع از صدور رواديد شده اند.
مدير حج و زيارت يزد روز چهارشنبه به گزارشگر ايرنا گفت: آن دسته از متقاضياني كه در سامانه سماح ثبت نام و مدارك خود را تا قبل از ساعت 11 صبح تحويل دفاتر زيارتي زيرمجموعه اين مديريت داده باشند، نهايتا تا ساعت 17 يا 18 همان روز مي توانند رواديد خود را دريافت كنند.
علي اصغر شريفي افزود: تحويل رواديد تا پيش از اين 48 تا 72 ساعت به طول مي انجاميد ولي الان به كمتر از 48 ساعت رسيده است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد نيز در اين خصوص اظهار داشت: اخيرا يكي از نهادهاي متولي، فرايند دريافت گذرنامه و رواديد را تغيير داده و همين امر باعث تاخير در صدور اين مدارك شده است.
سرهنگ محمدرضا مزيدي با بيان اينكه صدور گذرنامه در بخش تخصصي آن در نيروي انتظامي طبق روال معمول در حال انجام است، تصريح كرد: پيش از اين مشكلاتي وجود داشت كه از امروز /چهارشنبه/ با رفع مشكلات شرايط بهتر شده و نمايندگان كشور عراق نيز براي تسهيل در روند صدور رواديد در يزد مستقر هستند.
وي مدعي شد: صدور گذرنامه در شرايط حاضر زودتر از گذشته انجام مي شود، اما روند كار مقداري تغيير كرده است.
يك منبع آگاه نيز در گفت و گو با ايرنا مدعي شد: از روز گذشته (سه شنبه) به دليل افزايش چشمگير تقاضا براي دريافت رواديد سفر به عراق براي شركت در آيين اربعين، در برخي از بخش هاي صادر كننده رواديد، صدور اين مجوز متوقف شده است.
با وجود اين اظهار نظرها، برخي از شهرونداني كه از طريق پليس به اضافه 10 تقاضاي گذرنامه و رواديد كرده بودند به دليل آماده نشدن به موقع مدارك، از سفر زيارتي اربعين بازماندند.
/6197/ 6014/