۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
کد خبر: 83077404
T T
۰ نفر
آب شرب حدود 7 هزار خانوار سیستان و بلوچستان تامین شد

تهران- ایرنا- مدیر جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: با نصب سه دستگاه تصفیه آب، آب شرب برای حدود هفت هزار خانوار در مناطق محروم سیستان و بلوچستان تامین شده است. همچنین قرار است هشت دستگاه دیگر نیز در سایر مناطق محروم این استان سیستان كه دارای مركزیت و آب و برق هستند در آینده نصب شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، صبح امروز در نشست طرح «نذر آب» با حضور و همكاری مسئولان جمعیت هلال احمر شمیرانات و رویا شریف زاد مدیر بنیاد حامیان بدون مرز كودكان بی سرپرست در اجرای این پروژه، از نصب دستگاه تصفیه آب برای تامین آب شرب برای اهالی مناطق محروم و همچنین اجرای طرح پنل های خورشیدی در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان گزارش هایی مطرح شد.
حسن فراهانی مدیر جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: 2 دستگاه از این سه دستگاه آب شیرین كن نصب شده است و دستگاه سوم نیز در حال نصب و راه اندازی است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینكه هلال احمر نهاد عمومی و بین الملل محسوب می شود، به همین دلیل جمعیت هلال احمر از تسریع و تسهیل پروژه های بشردوستانه نهادهای خیریه استقبال می كند. در واقع بخش ستادی جمعیت در انجام امور خیریه سعی در تسهیل پروژه های مردم دوستانه دارد و از طرح های خیرین استقبال و كمك به اجرای آن می كند.
وی افزود: پویش نذر آب در مناطق محروم نیز با همین رویكرد به این مساله پرداخته است. این طرح با همكاری بنیاد حامیان كودكان بی سرپرست و در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان كه از خشكسالی و كمبود آب رنج می برند، كلید خورده است.
مرتضی محمدی مدیر اجرایی طرح نذر آب نیز گفت: در حال حاضر ما دو دستگاه تصفیه آب شیرین را در دو منطقه شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان نصب كرده ایم و به زودی یك دستگاه دیگر نیز نصب خواهد شد. این دستگاه ها روزانه 25 هزار لیتر آب شیرین تولید می كنند كه در مخازن آنها ذخیره می شوند.
وی ادامه داد: ما برای اینكه به روستاییان این منطقه كمك كنیم و آنها مجبور نباشند روزانه برای گرفتن آب شیرین مسافت زیادی را پشت سر بگذارند، با همكاری دهیاری روستاها آب را در تانكرهای 2 هزار لیتری سه لایه و ضدجلبك پر كرده و از طریق ماشین به روستاها منتقل می كنیم كه با اینكار ایجاد كارآفرینی نیز شده است.
به گفته محمدی آنها آب شیرین را با 10 تانكر آب به مناطق و روستاهای دوردست منتقل می كنند. اما این تنها اقدام این گروه نیست و آنها در تلاش برای نصب پنل های خورشیدی جهت كارآفرینی روستاییان در این مناطق هستند.
وی ادامه داد: ما قرار است حدود 10 پنل خورشیدی را به ارزش هر كدام 45 تا 50 میلیون تومان در خانه های روستاییان نصب كنیم. این قرارداد با وزارت نیرو بسته شده و قصدمان ایجاد كارآفرینی برای روستاییان منطقه است. به این ترتیب آنها نه تنها هزینه انرژی وسایل خود را از این راه تامین می كنند، بلكه وزارت نیرو در قبال خرید برق از آنها هزینه ای حدود 700 تا یك میلیون تومان خواهد پرداخت.
به گفته محمدی مدیر اجرایی طرح نذر آب هزینه این پروژه ها با كمك بنیاد حامیان كودكان بی سرپرست بدون مرز در حال انجام است.
وی اظهار داشت: هزینه ها از طریق كمك های ایرانیان خارج و داخل كشور تامین و جمعیت هلال احمر در تسهیل و اجرای پروژه همكاری بسیاری كرده است.
طرح نذر آب از اواخر تیرماه امسال كلید خورد و در حال انجام است. مردم می توانند كمك های خود را از طریق وب سایت بنیاد حامیان كودكان بی سرپرست و هلال احمر برای اجرای این پروژه در دیگر مناطق محروم واریز كنند.
اجتمام*ف.ش.*1834
۰ نفر