۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۵
کد خبر: 83078516
T T
۰ نفر
بانك رسالت 11 هزار كانون همياري اجتماعي در كشور دارد

رشت - ايرنا - مدير عامل بانك قرض الحسنه رسالت گفت: اين بانك در كل كشور 11 هزار كانون همياري اجتماعي دارد كه سهم گيلان از اين تعداد 400 كانون است.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمدحسين حسين زاده روز پنجشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به ارائه خدمات متفاوت بانك رسالت با ساير بانك هاي كشور اظهار كرد: كليه سپرده گذاري ها و پرداخت تسهيلات در بانك رسالت به صورت قرض الحسنه است و به دنبال سودآوري نيستيم .
وي با اشاره به نرخ سود 2 درصد براي تسهيلات قرض الحسنه تا سقف 300 ميليون ريال افزود: رسالت ما همياري اجتماعي، توام با قرض الحسنه و كار آفريني اجتماعي است و در همين راستا پنج و نيم ميليون نفر در كشور عضو بانك قرض الحسنه رسالت هستند .
حسين زاده به كسب رتبه نهم بانك قرض الحسنه رسالت از نظر تراكنش و رتبه دوازدهم در مبالغ اشاره و خاطر نشان كرد: بانك قرض الحسنه رسالت جغرافيا محور نيست و با هدف توسعه همياران اجتماعي رسالت در شاخه هاي كار و زندگي ، سازمان هاي حامي، تسهيل گران ، توسعه كسب و كار خرد و خانگي با هدف توليد در روستاها و منازل و مصرف در شهرهاي بزرگ كانون هاي همياري اجتماعي را راه اندازي كرده است.
وي با بيان اينكه شش هزار و 500 كانون كشور بالاي 15 نفر عضو دارند گفت: بانك قرض الحسنه رسالت از سال 91به عنوان بانك فعاليت خود را به صورت جدي و با رويكردي متفاوت انجام مي دهد و هدف ما اين است كه در سال 1400 بانكداري بدون شعبه با ارائه تسهيلات و خدمات غير حضوري را در كشور به انجام برسانيم .
به گزارش ايرنا بانك قرض الحسنه رسالت با هدف ترويج بانكداري اسلامي و افزايش تعداد تسهيلات به سپرده گذاران خود و همچنين ارائه خدمات نوين بانكي و با هدف ايجاد مشاغل خرد با حداقل هزينه تمام شده از طريق كم كردن هزينه تسهيلات بانكي با شعار بانكي اجتماعي با خدماتي نوين، به عنوان اولين بانك قرض الحسنه خصوصي كشور با ارائه خدمات نوين بانكي و گسترش فرهنگ قرض الحسنه و پرداخت تسهيلات خرد و حمايت از مشاغل خانگي و بنگاه هاي كوچك، كار خود را از ابتدا به صورت صندوق آغاز و از سال 91 به عنوان بانك از سوي بانك مركزي مجوز فعاليت دريافت كرد.
7471/2007