جذب تمام ایثارگران در ادارات دولتی ممكن نیست

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر جذب تمام افراد جویای كار در میان فرزندان شاهد، ایثارگر و جانبازان در ادارات و دستگاه های دولتی امكانپذیر نیست. البته سهمیه استخدامی ایثارگران شامل اختصاص 25 درصد مشاغل دولتی استفاده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سوال كه چرا 60 درصد جویندگان كار در میان ایثارگران تمایل به اشتغال در دستگاه های دولتی دارند، اظهار داشت: آمار بالایی از بیكاری در سطح جامعه ایثارگری در كشور وجود دارد كه نشان می دهد 62 هزار نفر از فرزندان خانواده های شهدا و جانبازان بیكار هستند و ماه به ماه این آمار افزایش می یابد.
وی افزود: از آنجا كه این فرزندان شاهد و ایثارگر روز به روز در حال بزرگ شدن و تحصیل هستند، پس از این مراحل نیاز به شغل دارند. به همین دلیل تعداد افراد جویای كار در جامعه ایثارگری در حال افزایش است.
شهیدی تصریح كرد: تعداد زیادی از فرزندان شاهد و ایثارگر بر اساس سهمیه استخدامی به ایثارگران در دستگاه های دولتی مشغول به كار شده اند، مابقی آنها را سعی می كنیم با اشتغالزایی جذب بازاركار كنیم.
معاون رئیس جمهوری افزود: به همین منظور صندوق اشتغال و كارآفرینی ایثارگران فعالیت های خوبی را برای اجرای طرح های خوداشتغالی دارد و اكنون در حال فعالیت برای جذب افرادی هستند كه نیاز به سرمایه گذاری و اشتغال دارند؛ از این رو، بنیاد شهید از وجود این افراد در عرصه های اقتصادی و اشتغالزایی استفاده می كند.
وی ابراز امیدواری كرد كه بتوان در صندوق اشتغال و كارآفرینی ایثارگران تسهیلاتی به این افراد داد و زمینه اشتغال آنها را فراهم كرد.
رئیس بنیادشهید با بیان اینكه تسهیلات اشتغالزایی به افراد متقاضی داده می شود، اظهار داشت: صندوق اشتغال و كارآفرینی ایثارگران نیز برای كمك به اشتغال ایثارگران تشكیل شده است كه امسال هزار میلیارد تومان تسهیلات دارد؛ از این راه سرمایه ای به فرزندان ایثارگران داده می شود و امیدواریم بتوانیم برنامه شغلی برای آنها داشته باشیم.
وی ادامه داد: اكنون كه نرخ بیكاری در كشور 12،2 درصد است در بنیاد شهید و جامعه ایثارگری نرخ بیكاری چهار درصد است و این نشان می دهد كه میزان بیكاری جامعه ایثارگران یك سوم نرخ بیكاری كشور است؛ بنابراین این آمارها نشان می دهد كه اقدامات زیادی برای ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان انجام شده است اما با این حال آمار بیكاران در جامعه ایثارگری هم بالا است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در طول دولت یازدهم و دوازدهم در مجموع 95 هزار فرصت شغلی برای جامعه ایثارگری به ویژه فرزندان شهدا و جانبازان ایجاد شده است.
معاون رئیس جمهوری افزود: اكنون موضوع اشتغال و درمان به عنوان دو دغدغه مهم در حوزه ایثارگری به شمار می رود، به همین منظور امسال اولویت هایی برای رسیدگی به وضعیت اشتغال و درمان در بنیاد شهید درنظرگرفته شده است.
در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، 43 هزار و 173 نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب كرده اند. همچنین شمار كل جانبازان كشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد. 336 هزار و 282 نفر (59 درصد) جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر (41 درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.
اجتمام * 7268*1834