۵ آبان ۱۳۹۷، ۹:۵۸
کد خبر: 83079649
T T
۰ نفر
غلظت گرد و غبار در سردشت به 20 برابر حد مجاز رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی گفت: آلودگی هوای این شهرستان از لحاظ غلظت گرد و غبار در بامداد امروز به سه هزار میكروگرم بر مترمكعب و 20 برابر حد مجاز رسید.

خالد بایزیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرایط جوی از ساعت 20 شب گذشته این شهرستان را فرا گرفت و كیفیت هوای سردشت را برای جانبازان شیمیایی، كودكان، افراد میانسال و بیماران خطرناك كرد.
وی اضافه كرد: میزان گرد و غبار در هوا رو به كاهش است و اما پیش بینی می شود تا اواخر وقت امروز به علت راكد بودن هوا این وضعیت ادامه داشته باشد.
بایزیدی اظهار داشت: هم اكنون غلظت میزان ذرات معلق در هوای این شهرستان بر اساس شاخص (PSI) به یكهزار و 595 میكروگرم بر مترمكعب رسیده است.
وی همچنین از ورزشكاران خواست در این هوای خطرناك از فعالیت ورزشی بپرهیزند و در صورت لزوم از ماسك استفاده كنند.

**میزان آلودگی هوا در بوكان 10 برابر حدمجاز است
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوكان در جنوب آذربایجان غربی گفت: میزان آلودگی هوا به علت وجود ریزگردها در هوای این شهرستان 10 برابر حدمجاز است.
رحیم عبدالكریمی افزود: گرد و غبار از شامگاه روز گذشته/جمعه/ وارد این شهرستان شده و هم اكنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر كمتر از 10 میكرون در این شهرستان به یكهزار میكروگرم بر مترمكعب رسیده است.
وی ادامه داد: آلودگی هوای بوكان در وضعیت بسیار خطرناك قرار دارد و ساكنان این شهرستان باید از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری كنند.
به گزارش ایرنا، پنج ایستگاه در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، بوكان و سردشت كار سنجش كیفیت هوای استان را انجام می دهد.
بر اساس استانداردهای سنجش كیفیت هوا، اگر شاخص كیفیت كمتر از 50 باشد هوا پاك، بین 51 تا 100 سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناك تلقی می شود.
مدارس شهری و روستایی سردشت در نوبت صبح روز جاری هم به علت گرد و غبار تعطیل اعلام شد.
7562/ 3020/6185/3072/7510
۰ نفر