۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83080164
T T
۰ نفر

اموال تملیكی 87 پرونده كالا را مسترد كرد

۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83080164
اموال تملیكی 87 پرونده كالا را مسترد كرد

كرمانشاه - ایرنا - مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی استان كرمانشاه ، از استرداد 87 پرونده كالای تشكیل شده در این سازمان به صاحبان آن در سال جاری تاكنون خبر داد و گفت: مراجع قضایی رای به نفع مالكان این پرونده ها داده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ برومند میرزایی پور روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان افزود: پرونده اموال و یا كالاهایی كه به این سازمان وارد می شود از طریق رای مراجع قضایی تعیین تكلیف می شود و اگر این مرجع رای به برائت پرونده ای دهد ما كالا یا اموال را به صاحبش مسترد می كنیم.
او در ادامه به تشكیل 356 پرونده در هفت ماه گذشته در سال جاری در سازمان اموال تملیكی اشاره كرد و گفت: این تعداد به نسبت 626 مورد مشابه سال گذشته 42 درصد كاهش نشان می دهد.
وی همچنین تصریح كرد كه اكنون 30 فقره پرونده در حوزه وثیقه های ملكی داریم كه درصدد تعیین تكلیف آن هستیم.
مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی استان كرمانشاه در ادامه با بیان اینكه براساس قانون مراجع قضایی باید در مدت 45 روز در مورد كالاهای مكشوفه قاچاق كه در سازمان اموال تملیكی پرونده دارد، رای صادر كنند، گفت: در مورد كالاهای سلامت محور و سریع الفاسد هیچ مهلتی وجود ندارد و بلافاصله رای فروش صادر می شود.
میرزایی پور افزود: اگر در مرجع قضایی رای به نفع صاحب كالا و اموال باشد، مبلغ كالاهای فروخته شده و یا امحا شده به صاحب آن پرداخت می گردد.
وی همچنین امحا كالاهای سلامت محور را یكی از فعالیت های این سازمان اعلام كرد و گفت: كالاهای خوراكی با هماهنگی دستگاه های مربوطه از جمله معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی امحا می شود.
به گفته او ، امسال تاكنون چهار مورد برنامه امحا كالاهای سلامت محور به ارزش 6 میلیارد و 211 میلیون تومان در استان اجرا شد.
او در ادامه برگزاری مزایده برای فروش كالاهای وارده به این سازمان را از دیگر فعالیت ها ذكر كرد و گفت: سالانه 11 مزایده برگزار می كنیم و كالاهای موجود در انبارهای سازمان را از این طریق به فروش می رسانیم و درآمد حاصل از آن به خزانه دولت واریز می شود.
وی این سازمان را امین اموال دولت دانست و گفت: كالاهای ورودی به این سازمان در 2 انبار به بهترین شیوه نگهداری می شود.
او با بیان اینكه كالاهای متروكه، قاچاق و ضبطی وارد انبارهای سازمان اموال تملیكی می شود، گفت: در استان كرمانشاه كالای متروكه نداریم و بیشتر قاچاق و ضبطی است.
او كمك به تنظیم بازار و حمایت از مردم در وضعیت فعلی اقتصادی را از دیگر فعالیت های سازمان اموال تملیكی اعلام كرد و افزود: امسال تاكنون 17 تن گوجه فرنگی و 18.5 تن مرغ منجمد قاچاق كشف شده را با نظارت دستگاه های ذیربط در میان اقشار مختلف مردم توزیع كرده ایم.
میرزایی پور تصریح كرد كه همچنین امسال تاكنون 2 هزار و 435 راس دام سبك و سنگین قاچاق در استان كشف و ضبط شد كه بخشی از این دام ها باتوجه به اینكه مولد بود را در اختیار سازمان امور عشایری برای تحویل به دامداران قرار دادیم و مابقی را در كشتارگاه كشتار و روانه بازار مصرف كردیم.
سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی یكی از شركت های دولتی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است كه از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است كه اواخر سال 1371 با تصویب مجلس شورای اسلامی تشكیل شد.
هدف اصلی از تشكیل این سازمان عبارت است از تمركز كلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی كه به موجب قانون به تملك،‌ تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می آید.
در حقیقت با تشكیل سازمان 2 واحد اداری موازی (مركز كالای متروكه و دفتر اجرایی تبصره 28 قانون بودجه ) در هم ادغام و وظایف آن در سازمان جدیدالتاسیس تمركز یافت و از سویی امور مشابهی كه توسط دستگاهها و سازمانهای اجرایی و یا دادگستری انجام می شد، به سازمان منتقل شد.
استان كرمانشاه 371 كیلومتر مرز مشترك با 2 بخش كُردی و عربی كشور عراق دارد.
3033/8066