۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۱
کد خبر: 83080599
T T
۰ نفر
ثبت نام 12 هزار تبعه خارجي خراسان رضوي براي راهپيمايي اربعين

مشهد- ايرنا- مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري خراسان رضوي گفت: 12 هزار و 500 نفر از اتباع خارجي مقيم اين استان براي شركت در راهيپمايي اربعين حسيني در كشور عراق ثبت نام كردند كه براي 70 درصد آنان ويزا صادر شده است.

محمد عجمي عصر شنبه در حاشيه بازديد از روند ورود زائران افغانستاني به كشور از مرز دوغارون طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي سومين سال متوالي آن دسته از اتباع خارجي مقيم خراسان رضوي كه متقاضي شركت در راهپيمايي اربعين بوده و داراي مدارك اقامتي معتبر هستند مي توانند براي شركت در اين مراسم
ثبت نام كنند.
وي اظهار داشت: در اين راستا اتباع خارجي مقيم اين استان در مراكز معتبر ثبت نام كرده و از پنج روز گذشته روند خروج آنها از مشهد به سوي مرزهاي خروجي كشور آغاز شده است.
وي گفت: از 27 مهر ماه امسال تا امروز بيش از 10 هزار نفر از زائران كشور افغانستان از طريق مرز دوغارون وارد كشور شده اند كه طي چند روز آينده اين تعداد به اوج خود مي رسد.
عجمي افزود: پارسال نيز بيش از 27 هزار نفر از اتباع كشور افغانستان به قصد زيارت و سفر به كربلا از طريق اين معبر وارد كشور شدند.
وي با بيان اينكه مرز دوغارون در استان خراسان رضوي و مرز شلمچه در استان خوزستان 2 معبري است كه براي ورود و خروجي اتباع كشور افغانستان پيش بيني شده است اظهار داشت: سه موكب نيروي انتظامي، مرزباني و ستاد اربعين شهرستان تايباد به زائرين افغانستاني خدمات ارائه مي كند و اين معبر رسمي روزانه ظرفيت پذيرش بيش از چهار هزار تبعه خارجي را دارد.
مرز دوغارون در 18 كيلومتري شهر تايباد قرار دارد.
شهرستان تايباد در 225 كيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است.
7494 / 6053