۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83081356
T T
۰ نفر

مشاغل سخت و زیان‌آور در اردبیل شناسایی می‌شود

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83081356
مشاغل سخت و زیان‌آور در اردبیل شناسایی می‌شود

اردبیل- ایرنا - مدیركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: مشاغل سخت و زیان آور در این استان با بررسی پرونده‌های مربوطه در كمیته تجدید نظر تشخیص و شناسایی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، قاسم رحیمی روز یكشنبه در جلسه تجدید نظر بررسی مشاغل سخت و زیان ‌آور افزود: تاكنون 36 فقره پرونده شامل 68 كارگاه و 82 عنوان شغلی مورد بررسی قرار گرفته كه 10 مورد آن به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تشخیص داده شد.
وی اظهار داشت: كارگران و كارفرمایانی كه نسبت به آرای صادره كمیته بدوی اعتراضی داشته باشند می‌توانند درخواست تجدید نظرخواهی خود را در مدت 15 روز بعد از دریافت ابلاغ رای بدوی به مراكز كاریابی در مركز استان و ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعی در شهرستان ها ارائه كنند.
مدیركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور افزود: وحدت رویه در روند اجرای این آیین نامه سبب ایجاد رضایتمندی كارگران، تسریع و تسهیل در امور رسیدگی به پرونده ‌ها و از همه مهم‌ تر جلوگیری از اتلاف منابع و زمان بررسی پرونده ‌های ارجاعی به كمیته ‌های بدوی و تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌ آور استان می ‌شود.
رحیمی اضافه كرد: اجرای دقیق قانون و مقررات مربوط به مشاغل سخت و زیان آور همواره مورد تاكید بوده و ضرروی است همه بخش‌ ها وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهند.
وی بیان كرد: آیین ‌نامه سخت و زیان‌ آور تنها مربوط به موضوع بازنشستگی نمی‌شود بلكه جنبه‌ های مختلف دیگری نیز دارد كه از جمله آنها استانداردسازی كارگاه‌ ها و سالم ‌سازی محیط كار از آلاینده ‌های مضر و خطرناك توسط كارفرمایان با همكاری بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تعاون، كار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای همكار عضو شورای عالی حفاظت فنی است.
7110/ 1257