۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83081503
T T
۰ نفر

481 طرح گردشگري در خراسان رضوي تاييد شد

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83081503
481 طرح گردشگري در خراسان رضوي تاييد شد

مشهد- ايرنا- سرپرست معاونت سرمايه گذاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: 481 طرح در كميته ‌هاي فني كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان كه در 'سامانه كارا' ثبت نام كرده اند براي دريافت تسهيلات تاييد شد.

احمد ديناري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در كل هزار و 292 طرح گردشگري از خراسان رضوي در سامانه كارا ثبت نام و از مجموع طرحهاي تاييد شده در كارگروه اشتغال نيز 354 مورد در بانكها موفق به انعقاد قرارداد شده‌ اند.
وي ادامه داد: تاكنون 348 طرح از اين تعداد با مبلغ 88 ميليارد ريال تسهيلات روستايي و عشايري دريافت كرده و در اين چارچوب براي 606 نفر اشتغال ايجاد شده است.
سرپرست معاونت سرمايه گذاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: پيش بيني مي شود بر اساس تعداد طرحهاي مصوب شده در بانكهاي عامل و تعداد طرحهايي كه موفق به انعقاد قرارداد شده اند تا پايان امسال جاري اداره كل ميراث فرهنگي موفق به جذب 100 درصد سهم 140 ميليارد ريالي تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري خود شود.
وي افزود: در صورت جذب كامل در اين زمينه براي بيش از هزار نفر در خراسان رضوي شغل ايجاد خواهد شد.
ديناري ادامه داد: هم اينك در 'سامانه كارا' طرحهاي جديد و يا درخواست جديد پذيرش نمي شود و در نظر است كه طرحهايي كه قبلا در اين سامانه ثبت شده‌اند بررسي و تعيين تكليف شوند.
وي گفت: نظارت بر هزينه كرد تسهيلات پرداخت شده به طرحها و پروژها امر مهمي است و اين موضوع هم اينك از طريق ادارات ميراث فرهنگي در شهرستانها، بانكهاي عامل و كميته نظارتي كارگروه اشتغال خراسان رضوي در حال پيگيري است.
سرپرست معاونت سرمايه گذاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود: تاكنون بالغ بر 31 طرح اين استان در حوزه گردشگري و بوم گردي مورد بازديد قرار گرفته و روند بازديدهاي نظارتي ادامه دارد.
7496/1858