۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۲۴
کد خبر: 83083124
T T
۰ نفر
هداياي آستان قدس رضوي در مرزهاي كشور بين زائران توزيع شد

شلمچه – ايرنا - معاون اماكن متبركه و امور زائرين آستان قدس رضوي گفت: آستان قدس رضوي با برپايي موكب در مرزهاي كشور اقدام به توزيع نذورات بين زائران اربعين حسيني كرده است.

سيدخليل منبتي دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت: آستان قدس رضوي هر سال در نقاط صفر مرزي به زائران اربعين حسيني خدمات ارائه مي دهد.
وي گفت: در حال حاضر 70 نفر از خدام امام رضا(ع) در مرزهاي ميرجاوه، دوقارون، گرمي، تايباد، چذابه، مهران و شلمچه ايستگاه هاي صلواتي و مواكب ايجاد كرده و به زائران اربعين حسيني خدمت رساني مي كنند.
منبتي افزود: علاوه بر اين در خاك عراق در شهر كربلا و نجف مواكب پذيرايي صبحانه، نهار و شام و ميان وعده به زائران نيز ارائه مي شود.
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي با بيان اينكه در پنج منطقه عراق خدمات رفاهي و پزشكي به زائران اربعين ارائه مي شود گفت: همچنين نزديك مرز شلمچه در كشور عراق خدمات رفاهي و در مسير نجف به كربلا يك بيمارستان سيار با تجهيزات كامل خدمات رايگان پزشكي به زائران ارائه مي شود.
منبتي افزود: تمام ايستگاه‌ها و موكب‌هاي آستان قدس رضوي تا چند روز پس از اربعين براي خدمت‌رساني به زائران خدمت‌رساني مي‌كنند.
13 هزار خادم در450 موكب حسيني در مرز شلمچه در ايام اربعين حسيني از ميدان مقاومت خرمشهر تا پايانه مرزي گذرگاه شلمچه كار خدمات رساني به زائران اربعين حسيني را برعهده دارند.
مرزهاي شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزي تردد زائران اربعين حسيني در استان خوزستان مي باشند.
گذرگاه مرزي شلمچه در 15 كيلومتري خرمشهر قرار دارد.
7100/6068