۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83084293
T T
۰ نفر
سیزدهمین نمایشگاه كتاب ناشران ایران در شهركرد گشایش یافت

شهركرد- ایرنا- سیزدهمین نمایشگاه كتاب ناشران داخلی ایران روز چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهركرد آغاز به كار كرد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این نمایشگاه با حضور 500 ناشر كشوری و استانی با 57 هزار عنوان كتاب برای دسترسی علاقه مندان به تازه های نشر برپا شد.
جواد كارگران دهكردی در آیین گشایش نمایشگاه كتاب شهركرد افزود: این نمایشگاه از 9 تا 14 آبانماه در 200 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهركرد برپاست و فعال بودن كلاس های درس مدارس و دانشگاه زمان مطلوبی برای این نمایشگاه است.
وی با بیان اینكه كتاب عرضه شده در نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی ارائه می شود، گفت: 20 درصد تخفیف در قالب یارانه وزارت ارشاد و 10 درصد نیز از سوی ناشران به مخاطبان پرداخت می شود.
كارگران گفت: برای دسترسی و خرید آسان مردم از نمایشگاه، یك میلیارد و 400 میلیون ریال بن یارانه كتاب به سیزدهمین نمایشگاه كتاب استان اختصاص یافته است كه 700 میلیون ریال از این یارانه از محل منابع استانی و 700 میلیون ریال آن از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه خرید كارت الكترونیكی كتاب نیز دایر شده است و بانك عامل نیز در این زمینه همكاری لازم را با مسوولان برگزاری نمایشگاه دارند.
كارگران افزود: همزمان با برپایی نمایشگاه ناشران كشوری در استان، تعدادی از كتابفروشی های سطح شهر نیز با تخفیف 20 درصدی كتاب در اختیار علاقمندان قرار می دهند.
كارگران، برگزاری جلسات نقد و بررسی كتاب را از برنامه های جنبی نمایشگاه كتاب اعلام كرد و گفت: كارگاه فضای مجازی و رسانه، نشست تخصصی شاعران، كارگاه های قصه گویی ویژه كودكان، رونمایی از كتاب های جدید، جشن امضای كتاب،كارگاه تصویرسازی، برپایی مجالس تعزیه، تئاتر كودك و نمایشگاه عكس عاشورایی از دیگر این برنامه ها جانبی این نمایشگاه است.
به گفته وی، سال گذشته 180 هزار نفر از نمایشگاه كتاب شهركرد دیدن كردند و 14 میلیارد ریال كتابفروخته شد، كه یك ركورد به حساب می آید.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز وضعیت چاپ كتاب در كشور را با توجه به گرانی كاغذ مطلوب ندانست و گفت: ناشران كتاب برای حضور در حوزه نشر نیازمند حمایت جدی هستند.
امیر مسعود شهرام نیا افزود: متاسفانه وضعیت كتاب و كتابخوانی در كشور دلخواه ناشران نیست و این مساله به دلیل افزایش قیمت ارز و گرانی كاغذ و كتاب بوجود آمده است.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: برپایی نمایشگاههای كتاب در استان‌ها باعث ایجاد هیجان برای كتابخوانی و خرید كتاب می شود.
حجت الاسلام سید محمد احمدی امام جمعه موقت شهركرد نیز گفت: برپایی نمایشگاه كتاب یك حركت مطلوب فرهنگی است كه باعث می شود مخاطبان به تازه ترین كتاب های كشور دسترسی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در آیین گشایش این نمایشگاه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان حضور داشتند.
2097