۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83084433
T T
۰ نفر

3352 زائر پیاده دهه آخر صفر وارد خراسان رضوی شدند

۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83084433
3352 زائر پیاده دهه آخر صفر وارد خراسان رضوی شدند

مشهد- ایرنا- سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: طی روزهای 15 تا 20 صفر سه هزار و 352 زائر پیاده رضوی در قالب كاروانهای از 21 استان كشور وارد جاده های منتهی به شهر مشهد شده و در حال طی مسیر به سوی بارگاه منور امام رضا(ع) هستند.

حسین رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دو هزار و 725 نفر از این زائران پیاده را مرد و بقیه را زن اعلام و بیان كرد: از این تعداد دو هزار و 480 نفر در مسیر قوچان به مشهد، 258 نفر از مسیر نیشابور به مشهد و 819 نفر از مسیر سرخس به مشهد در حال پیمودن راه به سمت مشهدالرضا هستند.
وی ادامه داد: قدیمی ترین كاروان زائران پیاده رضوی از 'بیمرغ' شهرستان گناباد با 40 زائر دیروز به سمت مشهد حركت كرد و به مدت 10 روز در حال پیاده روی خواهد بود تا وارد مشهد شود.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: بیشترین تعداد كاروانها مربوط به بردسكن است. 18 كاروان از شهرهای شهرآباد، حسن آباد، كاظم آباد، جلال آباد، خرم آباد و طاهرآباد این شهرستان حركت كرده و فاصله 300 كیلومتری تا مشهد را 10 روزه طی می كنند.
وی افزود: هر كاروان بطور متوسط در طول روز 30 تا 35 كیلومتر راه طی می كند. بر همین اساس هر 40 كیلومتر یك ایستگاه برای اسكان زائران در جاده های منتهی به مشهد سازماندهی شده است.
او همچنین گفت: دیروز طی مراسمی با حضور آیت الله سیدان از علمای مشهد 15 هزار خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) لباس خدمت بر تن كردند و در 22 گروه خدمتی سازماندهی شدند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) پیش قراولان خدمتگزاران به زائران پیاده را ، روستاییان اعلام و بیان كرد: گروههایی كه حركت خود را آغاز می كنند از امكانات بین راهی مثل مساجد، راهدارخانه ها، مساجد و حسینیه ها نیز بهره می گیرند.
وی افزود: 11 استان كشور در برپایی ایستگاههای پذیرایی از زائران پیاده رضوی با خراسان رضوی همكاری دارند. ایستگاهها خدمات رفاهی، اسكان همراه با استراحت شبانه، درمان و پذیرایی را ارائه می دهند.
او گفت: در سه مسیر قوچان به مشهد، نیشابور به مشهد و سرخس به مشهد 20 ایستگاه پذیرایی خادمان زائران پیاده رضوی مستقر شده اند كه تعداد این ایستگاهها تا 60 مورد رو به افزایش است.
7489/1858