۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 83086083
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی ایران كانمین میزبان 40 شركت خارجی است

تهران- ایرنا- چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته (ایران كانمین2018) صبح امروز (جمعه) با حضور 160 واحد تولیدی داخلی و 40 شركت خارجی یا نمایندگی های آنها آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در این دوره از نمایشگاه نمایندگان شركت هایی از ایتالیا، آلمان، تركیه، چین، روسیه و لهستان حضور دارند.
در این نمایشگاه انواع صنایع و تجهیزات معادن زیرزمینی و روباز، دستگاه‌ها تجهیزات و ماشین آلات خاكبرداری، ماشین آلات مشترك راهسازی و معدنی، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات حفظ و نگهداری تونل، دستگاه ها و تجهیزات مرتبط به فراوری معدنی ماشین آلات و تجهیزات اكتشاف معدن، تجهیزات وابسته به ذوب و استحصال فلزات سنگ های ساختمانی و تزیینی، تجهیزات برش و فرآوری سنگهای تزیینی، سنگ‌های قیمتی و گرانبها، معدن و محیط زیست، سیستم های تهویه معادن، نرم افزار ها و سیستم های پردازش داده های معدنی، فناوری‌های نوین در صنعت و معدن، مواد منفجره و تجهیزات انفجار، تجهیزات تامین برق و روشنایی معادن و تجهیزات تخلیه و آبرسانی معادن زیرزمینی در معرض دید عموم قرار داده شد.
ارائه دستاوردهای تولیدكنندگان و صنعتگران معدن، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه پذیری، ایجاد بازارهای جدید و توسعه صادرات، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای كسب و كار و معرفی ظرفیت های معدنی كشور، جهت دهی به سرمایه های داخل و خارج به بخش های معدن، انتقال دانش و فناوری نوین و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین شركت‌ها از اهداف برپایی این رویداد است.
همزمان با این دوره از نمایشگاه، هفتمین همایش مهندسی معدن و پنجمین همایش بین المللی معدن و صنایع معدنی نیز در محل نمایشگاه برگزار می شود.
كارشناسان و فعالان این صنعت در این همایش به مباحثی مانند فعالیت كسب و كارهای نوپا (استارت آپ ها)، اكتشاف، سرمایه گذاری و محیط زیست می پردازند.

** بنگاه های كوچك و متوسط؛ راهی برای كاهش فشارهای اقتصادی
رییس خانه معدن ایران در این زمینه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: نمایشگاه چهار روزه بین المللی ایران كانمین 2018 از امروز با حضور 40 شركت خارجی از 6 كشور دایر شده است.
«محمدرضا بهرامن» بیان داشت: بیشتر شركت های خارجی كه برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی كرده اند، از بنگاه های كوچك و متوسط (اس.ام.یی) ثبت نام كرده اند كه می تواند راهی برای كاهش فشارهای اقتصادی در شرایط كنونی تحریم ها باشد.
بهرامن اضافه كرد: یك شركت آلمانی كه هدایت كننده بسیاری بنگاه های كوچك و متوسط اروپایی است، مشاركت با ایرانی ها را بویژه در مباحث آموزشی و انتقال فناوری و دانشجو خواستار شده است و در این نمایشگاه حضور پر رنگ دارد.
وی همچنین از امضای یك تفاهمنامه بین یك شركت معدنی استرالیایی با شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (وابسته به ایمیدرو) در حاشیه این نمایشگاه خبر داد كه در زمینه محیط زیست معادن و همچنین فلزات سنگین مایل به همكاری با ایران است.
به گفته وی، 15 استان معدنی كشور نیز به طور فعال در نمایشگاه امسال حضور دارند.
این نمایشگاه چهار روزه تا چهاردهم آبان ماه پذیرای علاقه مندان است.
به گزارش ایرنا، بر پایه اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، شمار معادن كشور افزون بر 10 هزار واحد است كه حدود 6 هزار معدن فعال و بقیه در دست تجهیز یا راكد است.
میزان استخراج سالیانه معادن كشور حدود 400 میلیون تن برآورد می شود كه بیش از 60 درصد آنها مصالح ساختمانی است.

اقتصام*3065*1961*
۰ نفر