افزون بر 70 هزار زائر خراسان شمالي راهي مشهدالرضا مي شوند

بجنورد- ايرنا- مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: افزون بر 70 هزار زائر از اين استان، همزمان با روزهاي پاياني ماه صفر در قالب كاروان هاي پياده و سواره راهي مشهدالرضا مي شوند.

حجت الاسلام علي خادمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از اين تعداد 17 هزار نفر در قالب كاروان هاي پياده از مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد كه به هيات متوسلان حضرت جوادالائمه (ع) معرفي مي شوند.
وي گفت: تا كنون 14 هزار نفر از اين زائران به هيات مزبور مراجعه كرده و در سايت ثبت نام كرده اند كه اسكان و پذيرايي از آنها به صورت رايگان انجام مي شود.
حجت الاسلام خادمي اظهار داشت: بقيه اين زائران نيز به صورت شخصي و بدون هماهنگي هاي لازم و بدون برخورداري از امكانات بيمه، اسكان و رفت و آمد، پياده راهي اين سفر شده اند.
وي اضافه كرد: افزون بر 50 هزار نفر نيز در قالب كاروان هاي سواره، براي شركت در آيين هاي عزاداري آخر ماه صفر از روز سه شنبه راهي مشهد مقدس مي شوند.
مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي با دعوت از مسئولان استان براي شركت در آيين 28 صفر در مشهد مقدس، گفت: تمامي كاروان هاي سواره و پياده استان روز شهادت امام رضا(ع) در قالب كاروان زائران خراسان شمالي از محل تكيه بجنوردي ها به صورت دسته عزاداري به سمت حرم رضوي عزيمت مي كنند.
خادمي افزود: بر اساس برنامه ريزي انجام گرفته در مشهد نيز مسئوليت اعزام عالم و تامين نيازهاي فرهنگي كاروان هاي زيارتي خراسان شمالي به كميته فرهنگي و تبليغي كه بر عهده آستان قدس رضوي است، واگذار شده است.
وي يادآور شد: در مجموع افزون بر يكهزار و 600 عالم و مبلغ ديني براي تامين نياز كاروان هاي پياده و سواره از سمت خراسان شمالي، نيشابور و حومه خراسان رضوي در نظر گرفته شده كه در اختيار كاروان ها قرار مي گيرد.
مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي اظهار داشت: نرم افزاري هم طراحي شده كه بر روي تلفن همراه زائران قابل نصب است و از اين طريق آداب زيارت، پياده روي و رعايت نكات ايمني و... به آنان آموزش داده مي شود.
پارسال افزون بر 60 هزار زائر از خراسان شمالي به صورت پياده و سواره براي شركت در مراسم عزاداري رحلت نبي مكرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبي و امام رضا (ع) راهي مشهد شده بودند.
ط/5132