۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۸:۳۷
کد خبر: 83088020
T T
۰ نفر
سياست‌هاي حمايتي از اينترنت اشياء و شهر هوشمند اعلام شد

تهران – ايرنا -در راستاي حمايت از استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان؛ سياست‎هاي حمايتي ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ‌ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در حوزه اينترنت اشياء و شهر هوشمند اعلام شد.

به گزارش روز يكشنبه گروه علمي ايرنا از ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري،‌ با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته و اولويت‌بندي انجام شده از سوي اين ستاد در حوزه اينترنت اشياء (IoT) و شهر هوشمند و بر اساس دريافت نظرات فعالان اين حوزه به‌ ويژه فروم (انجمن هاي) اينترنت اشياء ايران، سياست‌هاي حمايتي اين ستاد تهيه و اعلام شد.
در همين راستا از كاهش هزينه‌هاي توسعه محصول اوليه(MVP) ايجادشده توسط استارتاپ‌هاي مورد تأييد كارگروه اينترنت اشياء و شهر هوشمند فعال در شتاب‌دهنده‌هاي طرف قرارداد با ستاد توسعه فناوري اطلاعات،‌ ارتباطات و فضاي مجازي، حمايت‌هاي لازم صورت خواهد گرفت.
همچنين مشاوره‌هاي رايگان در حوزه‌هاي فني، تجاري، حقوقي و رگلاتوري به استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان مورد تأييد ارائه خواهد شد.
در راستاي حمايت‌هاي ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي، استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان مورد تأييد جهت بهره‌برداري از خدمات به سازمان‌هاي طرف همكاري با ستاد معرفي خواهند شد.
همچنين تسهيلات خدمت نظام‌ وظيفه تخصصي به دانش‌آموختگان برتر فناوري فعال در استارتاپ‌هاي مورد تأييد ارائه مي‌شود ضمن آنكه از دوره‌هاي آموزشي برگزارشده توسط شتاب‌ دهنده‌هاي طرف قرارداد در استان‌ها نيز حمايت مي‌شود.
گفتني است در راستاي اين حمايت‌ها، شركت‌هاي دانش‌بنيان مورد تأييد جهت اخذ تسهيلات به صندوق نوآوري و شكوفايي و كميته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و همچنين استارتاپ‌هاي مورد تأييد جهت اخذ تسهيلات شركت‌هاي خلاق معرفي خواهند شد.
توانمندي‌هاي صادراتي استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان به كريدورهاي صادراتي تحت حمايت معاونت علمي و فناوري معرفي مي‌شوند ضمن آنكه از حضور استارتاپ‍ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان مورد تأييد در نمايشگاه‌هاي داخلي و منطقه‌اي معتبر حمايت خواهد شد.
همچنين پلتفرم بومي، اينترنت اشيا (IoT) و مركز داده و استفاده از خدمات رايانش ابري براي استارتاپ‌ها در مرحله شتابدهي و پساشتابدهي و شركت‌هاي دانش‌بنيان مورد تأييد در اختيار قرار خواهد گرفت.
در اين راستا هماهنگي براي مشاركت استارتاپ‌هاي مورد تأييد كارگروه IoT و شهر هوشمند با استارتاپ‌ها و شركت‌هاي فعال موردحمايت در ديگر كارگروه‌هاي ستاد توسعه فناوري اطلاعات،‌ ارتباطات و فضاي مجازي صورت خواهد گرفت و با همكاري ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ‌ارتباطات و فضاي مجازي، استارتاپ‌هاي مورد تأييد در شتاب‌دهنده‌هاي طرف قرارداد به صندوق‌هاي خطرپذير(VC) طرف همكاري معرفي خواهند شد.
بر اين اساس، استارتاپ ها، شركت‌هاي دانش‌بنيان و شتاب‌دهنده‌هاي تخصصي فعال در حوزه اينترنت اشياء و شهر هوشمند، مي‌توانند با ارسال درخواست خود به همراه مستندات مرتبط به كارگروه اينترنت اشياء و شهر هوشمند ستاد توسعه فناوري اطلاعات،‌ ارتباطات و فضاي مجازي (از طريق ايميل ictc@isti.ir ) از تسهيلات مذكور بهره‌مند شوند.
علمي ** 1836 **2017
۰ نفر