۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 83088135
T T
۰ نفر
راهپیمایی 13 آبان در شهرهای شمال خوزستان برگزار شد

دزفول - ایرنا - همزمان با سراسر كشور، راهپیمایی یوم الله 13 آبان روز مبارزه با استكبار جهانی با حضور دانش آموزان و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در شهرهای دزفول، شوش، اندیمشك و گتوند برگزار شد.

به گزارش ایرنا مردم مومن و ولایتمدار دزفول با سردادن شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استكبار جهانی به گوش جهانیان رساندند.
مردم دزفول بویژه دانش آموزان و دانشجویان روز یكشنبه همزمان با 13 آبانماه، روز ملی مبارزه با استكبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی با مشت گره كرده و سردادن شعارهای انقلابی از آستان سبزقبا تا حسینیه ثاراله راهپیمایی كردند.
نصرُمِنَ الله وَ فَتحٌ قریب مرگ بر آمریكای مردم فریب، در عزم ملت ما تهدید اثر ندارد، آمریكای جهانخوار این را باید بداند از جمله شعارهای مردم دزفول در این راهپیمایی بود.
در پایان راهپیمایی نیز قطعنامه 13 آبان در محل حسینیه ثاراله دزفول قرائت شد.

** راهپیمایی روز 13 آبان در اندیمشك برگزار شد
اقشار مختلف مردم اندیمشك روز یكشنبه با برگزاری راهپیمایی، روز ملی مبارزه با استكبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریكا را گرامی داشتند.
راهپیمایان از میدان امام خمینی (ره) تا میدان راه آهن را با شعارهای 'تهدید و تحریم اثر ندارد آمریكای جهانخوار، قوت دگر ندارد'، 'ترامپ جانی، روانی شده مرگ بر آمریكا جهانی شده'، ' جنایت منطقه، زیر سر آمریكاست كشتار و قتل و غارت، ماهیت آمریكاست'، 'مثلث شوم و پلید ابلیس آمریكا و اسرائیل و انگلیس'، 'مرگ بر این وابستگان شیطان وهابی و داعشی و طالبان'، 'میثاق با شهیدان، میثاق با امام است اطاعت از رهبری، حفظ خط امام است'، ' روزی كه روز مرگ بر شیطان است روز بزرگ 31 آبان است' راهپیمایی كردند.
در این راهپیمایی جمعیت زیادی از جوانان، نوجوانان، اصناف و بازاریان، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، مسئولان محلی، مدیران دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
مردم اندیمشك در این راهپیمایی آدمك های سران آمریكا، اسراییل و انگلیس را به آتش كشیدند.
راهپیمایی یوم الله 13 آبان در شهرهای تابعه شهرستان نیز با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم برگزار شد.

** طنین فریاد مرگ بر آمریكا درشوش
راهپیمایی یوم الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استكبار جهانی امروز یكشنبه همزمان با سراسر كشور و با حضور تعدادی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان در شهر شوش برگزار شد.
به گزارش ایرنا، دانش آموزان در راهپیمایی امسال یوم الله 13 آبان درس آزادی و آزادگی را بار دیگر تكرار كردند و نشان دادند تا زمانی كه جوانان و نوجوانان غیور ایرانی در ركاب رهبری هستند و در سایه ارزش های انقلاب و اسلام حركت می كنند، دشمن هرگز به نتیجه دلخواه خود دست نمی یابد.
مردم انقلابی شوش در مسیر راهپیمایی تعیین شده از ساعات اولیه صبح حضور داشتند تا حماسه‌ دیگری در برگی از تاریخ انقلاب خلق كنند.
اقشار مختلف مردم شوش از پیر و جوان، زن و مرد در این راهپیمایی كه پیشاپیش آنها خانواده های معظم شهدا حضور داشتند با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران شركت كردند و یكصدا فریاد مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل سردادند و بر عزم جدی خود در مقابل توطئه های دشمنان تاكید كردند.
در شهر شوش راهپیمایان از مسیر میدان هفت تیر تا مصلی نمازجمعه، حركت كردند.
همچنین در حاشیه راهپیمایی در شهر شوش چندین ایستگاه نقاشی و نمایشگاه های عكس دایر شد.
راهپیمایی 13 آبان همچنین با حضور گسترده مردم شهرهای الوان، شاوور، حر و فتح المبین از شهرهای اقماری شوش برگزار شد.

** حماسه شكوه و اقتدار 13 آبان در گتوند برگزار شد
همزمان با سراسر كشور راهپیمایی باشكوه 13 آبان روز یكشنبه با حضور فرماندار، امام جمعه، مسئولان محلی، دانش آموزان و دیگر اقشار مردم در گتوند برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین كه از ساعت 9 صبح از مصلای امام خمینی(ره) گتوند آغاز و تا اداره آموزش و پرورش ادامه داشت، راهپیمایان با شعار های مرگ برآمریكا و مرگ براسرائیل خشم و انزجار خود را از دشمنان ایران اسلامی نشان دادند.
راهپیمایان علاوه بر سردادن شعارهای انقلابی برعلیه آمریكا و استكبار، قطعنامه سراسری 13 آبان را قرائت كردند.
مراسم یوم الله 13 آبان نیز با شكوه خاصی در شهرهای صالح شهر در دبیرستان دخترانه حضرت آسیه(س) صالح شهر، دبستان دخترانه عفت شهر تركالكی، دبیرستان فرهنگ شهر جنت مكان و مدرسه نمونه دولتی پسرانه مهد دانش شهر سماله به صورت تجمعی در این شهرها برگزار شد.
روز 13 آبان كه در تقویم به عنوان روز مبارزه با استكبار نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است كه در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ كشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
تبعید امام خمینی(ره) به تركیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 كه روز دانش‌ آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است كه نمی‌توان هیچ یك را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا كه هر كدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده ‌اند.
7278/7280/7281/7467/3022