۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 83088504
T T
۰ نفر
اروپا شركت ها و محصولات اماراتی را تحریم كند

تهران - ایرنا - پویش (كمپین) بین المللی تحریم امارات، با برپایی نمایشگاه دوره ای خود در پاریس برای معرفی جنایات جنگی امارات به مردم اروپا از آنان خواست شركت ها و محصولات این كشور را تحریم كنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'القدس العربی' ، در این نمایشگاه كه دیروز شنبه برگزار شد، تابلوهایی با موضوع نقض حقوق بشر در امارات و همچنین جنایات جنگی این كشور در یمن به همراه تصاویری از كودكان یمنی بی گناه قربانی شده در جنگ به نمایش گذاشته شد.
برگزاركنندگان این نمایشگاه لیستی از شركت های اماراتی حامی این جنایات را كه بایستی توسط اروپا تحریم شوند در این نمایشگاه عرضه كردند.
همچنین نمادی از «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و حاكم امارات در حالیكه دستانش با زنجیر بسته شده و توسط كودكان به دادگاه كشانده می شود را به نمایش گذاشتند تا این گونه خواستار محاكمه وی توسط مجامع بین المللی به علت نقض مكرر حقوق بشر و ارتكاب جرایم جنگی در یمن شوند.
این كمپین بین المللی پیشتر نمایشگاه مشابهی را در برلین پایتخت آلمان و در كنار دروازه مشهور 'برادنبورگ' برگزار كرده بود تا ضمن نمایش عكس هایی از تجاوز به یمن به سركردگی عربستان و امارات، افكار عمومی مردم آلمان را متوجه این فاجعه انسانی كند.
این كمپین علاوه بر پرداختن به جنایات ابوظبی در یمن به موضوع نقض آزادی بیان و محدودیت های گسترده در داخل امارات ، سركوب روزنامه نگاران، دانشگاهیان، فعالان شبكه های اجتماعی و دیگر گروه ها توسط این كشور پرداخته است.
برگزاركنندگان از جامعه جهانی درخواست كردند تا با دخالت فوری خود به نقض آشكار حقوق بشر در امارات پایان داده و هر چه زودتر مقامات این كشور را ملزم سازند تا حقوق اساسی انسان ها را به رسمیت بشناسند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن كه از فروردین 94 (مارس 2015) آغاز شده تاكنون منجر به كشته و زخمی شدن ده ها هزاز یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این كشور شده است.
این جنگ با فروش تسلیحات غربی از جمله آمریكا، فرانسه و كانادا و سایر كشورهای اروپایی در حالی ادامه دارد كه سازمان كمك رسانی بین المللی 'آكسفام' در گزارش خود نسبت به وضعیت انسانی در یمن هشدار داد و اعلام كرد كه از ماه آگوست در جنگ یمن هر سه ساعت یك غیر نظامی كشته شده و بسیاری نیز به دلیل بیماری و گرسنگی جان خود را از دست می دهند.
خاورم*ش.ن*1049*
۰ نفر