به گزارش خبرنگار ایرنا، در آغاز این برنامه مرتضی پور، سراج و جواد یحیوی همزمان روی صحنه رفتند.
سراج در باره وجه تسمیه این كنسرت بنام وداع گفت: این نام اشاره ای است به وداع امام حسین با اهل بیت خود.
شعرخوانی یحیوی با همراهی اركستر آغازگر رسمی این اجرا بود.
اركستر ملی ایران در این كنسرت كه مطابق اجرای قبلی خود در ایام محرم و صفر حال و هوایی عاشورایی داشت، قطعات آلبوم وداع به آهنگسازی سید محمد میرزمانی را كه بر مبنای ملودی های حسام الدین سراج نوشته شده اند، اجرا كرد.
اركستر ملی ایران در این كنسرت قطعات راز، سر خیل مستان، منظور ساقی، غریب آشنا، یك دل و یك یار، سر حق، شوخ شیرین، راه عشق، همسفر، وداع و گریه خون را نواخت و گروه كر به رهبری رازمیك اوحانیان آن را همراهی كرد.
از نكات جالب توجه این كنسرت حضور یحیوی به عنوان راوی بود كه با شور و حالی حماسی و عاشورایی در میان قطعات روایتگر داستان های عاشورایی و منظوم بود.
شعرهایی كه در لا به لای اجرای این كنسرت از سوی یحیوی روایت شد از میان آثار عمان سامانی، غلامرضا كافی و علیرضا قزوه انتخاب شده بودند.
كنسرت وداع را شاید بواسطه صدای گیرا و زیبای سراج و صدادهی و دینامیك مطلوب اركستر بواسطه رهبری نادر مرتضی پور به توان اجرایی مطلوب و از نظر فنی در سطحی بالا ارزیابی كرد، اما این اجرا به واسطه روایتگری های نسبتا طولانی و رپرتواری كه چندان برای یك كنسرت مناسب نبود تا حد زیادی برای مخاطب كسل كننده شد و حتی در بخش هایی بیشتر شبیه یك ویژه برنامه رادیویی موزیكال با صدای سراج و روایتگری یحیوی و همراهی اركستر ملی ایران بود تا یك كنسرت با حال و هوایی عاشورایی.
به هر روی رهبری مرتضی پور بار دیگر اثبات كرد كه حتی یك اركستر با توانمندی های متوسط با رهبری توانمند می تواند اجرایی قابل قبول ارائه دهد چه رسد اركستر ملی ایران كه اعضای آن را نوازندگانی با توانمندی های قابل قبول تشكیل می دهند.
شبد**٩٤٩٤**1953**1379
تهران - ایرنا - اركستر ملی ایران شامگاه دوشنبه چهاردهم آبان با رهبر میهمان خود نادر مرتضی پور و خوانندگی حسام الدین سراج در تالار وحدت به روی صحنه رفت.