۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۳۱
کد خبر: 83090585
T T
۰ نفر
شيراز در زمينه حمل و نقل عمومي الگوي ساير شهرها است

شيراز-ايرنا- قائم مقام شهردار شيراز گفت: شيراز از جمله موفق ترين شهرهاي ايران در زمينه حمل و نقل عمومي است و در سطح كشور به عنوان الگويي براي ساير شهرها شناخته مي شود.

به گزارش دريافتي دوشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني شهرداري شيراز، اسماعيل ارزاني در آيين تكريم و معارفه رييس سازمان مديريت حمل و نقل مسافر شهرداري شيراز با اشاره به نوسازي بخش وسيعي از ناوگان اتوبوسراني و ورود 185 اتوبوس جديد به اين ناوگان طي ماه هاي اخير گفت: شيراز از نظر تعداد اتوبوس ها، امكانات و تجهيزات، نظم در ارائه خدمات و رعايت سرفاصله حركت آنها در ميان شهرهاي ايران سرآمد است.
وي خطاب به رئيس جديد سازمان مديريت حمل و نقل مسافر گسترش خطوط اتوبوسراني در مناطق كمتر برخوردار شهر را ضروري دانست و افزود: توزيع عادلانه امكانات و خدمات در سطح شهر منجر به افزايش رضايت شهروندان از خدمات ارائه شده مي شود.
قائم مقام شهردار شيراز با بيان اينكه رئيس جديد سازمان مديريت حمل و نقل مسافر مديري باتجربه و شناخته شده در اين حوزه است ، اظهار داشت: مدير پيشين اين سازمان نيز به علت فعاليت در پست هاي مختلف حوزه حمل و نقل داراي بينش و تجربه بالا است، از اين رو وي به عنوان مشاور شهردار در زمينه حمل و نقل فعاليت خود را در مجموعه مديريت شهري ادامه مي دهد.
در ادامه اين آيين رئيس كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: حمل و نقل به علت ارتباط مستقيمي كه با شهروندان دارد به عنوان پيشاني شهرداري محسوب مي شود و مجموعه مديريت شهري بايد به آن توجه ويژه داشته باشد.
نواب قائدي هوشمندسازي و نوسازي ناوگان اتوبوسراني، خريد اتوبوس هاي برقي و ساماندهي ايستگاه ها و خطوط اتوبوسراني را از جمله برنامه هاي كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر شيراز دانست.
وي اظهار داشت: به منظور بهبود خدمات رساني در اين حوزه الزامي است كه طرح جامع حمل و نقل شيراز تكميل و براساس آن همپوشاني خطوط، سرفاصله ها و ... اصلاح شود.
قائدي خطاب به مديران حوزه حمل و نقل تاكيد كرد: اگر خواستار استفاده و استقبال شهروندان از وسايل حمل و نقل عمومي هستيم بايد در ابتدا زيرساخت هاي مناسب اين حوزه كه امنيت، نظم و رفاه را براي آنها به ارمغان مي آورد، فراهم كنيم.
رئيس كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر شيراز راه اندازي تاكسي آنلاين، توسعه پرداخت الكترونيكي براي حل مشكل پول خرد، ارائه تسهيلات به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي و تكريم بيش از پيش آنها را از مهمترين انتظارات شوراي اسلامي شهر شيراز از حسن شاهي رييس جديد سازمان مديريت حمل و نقل مسافر دانست.
نماينده شوراي شهر در سازمان مديريت حمل و نقل مسافر شهرداري شيراز نيز اظهار داشت: مهمترين دغدغه برنامه ريزان شهري، دستيابي به عدالت اجتماعي در توزيع منابع و اجراي رويه هاي مرتبط با شهروندان است و شهرداري به عنوان نهادي كه مسئوليت اداره و ساماندهي شهر را بر عهده دارد بايد به مفهوم توسعه عدالت اجتماعي در مسايل شهري توجه ويژه داشته باشد.
ليلا دودمان خطاب به رئيس جديد سازمان مديريت حمل و نقل مسافر شهرداري شيراز تاكيد كرد: انتظار ما اين است كه با فراهم آوردن زمينه هاي استفاده معلولان و جانبازان از وسايل حمل و نقل عمومي به شيرازي بيانديشد كه نمونه اي ايده آل براي توسعه عدالت محور و الگوي حضور معلولان در سطح شهر باشد و بتوانيم با در پيش گرفتن اين رويكرد الگوي ساير شهرها در زمينه دسترسي تمامي اقشار جامعه به خدمات شهري باشيم.
اين عضو شوراي شهر خواستار توجه جدي به ارزيابي تاثيرات اجتماعي و فرهنگي تمامي پروژه ها و نگرش يكپارچه به مديريت حمل و نقل شهري شد و افزود: بسياري از پروژه هاي ترافيكي، پروژه هايي برگشت ناپذير هستند و پس از شكل گيري آنها، هويت شهر تحت تاثير قرار گرفته و سمت و سوي توسعه شهري تغيير مي كند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز نيز در اين آيين گفت: با توسعه زيرساخت هاي ناوگان اتوبوسراني، راه اندازي تاكسي آنلاين، فراهم كردن زمينه هاي استفاده بيشتر شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومي و ... جاني تازه به حوزه حمل و نقل عمومي شيراز بخشيده مي شود.
مجتبي زوربخش تلاش جهت خصوصي سازي ناوگان اتوبوسراني، تدوين سياست ها و بسته هاي تشويقي براي رانندگان تاكسي و اتوبوس، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي و ...را از جمله اقدامات رييس پيشين سازمان مديريت حمل و نقل مسافر دانست و گفت: مجموع اين اقدامات منجر به اين شده است كه امروز وضعيت حمل و نقل عمومي در شيراز مناسب باشد.
در اين آيين، مسعود حسن شاهي به عنوان رئيس جديد سازمان مديريت حمل و نقل مسافر شهرداري شيراز معرفي و از تلاش هاي حميدرضا ناصري رئيس سابق اين سازمان تجليل و وي به عنوان مشاور شهردار در حوزه حمل و نقل منصوب شد.
9873/ 2027