۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۴۳
کد خبر: 83092914
T T
۰ نفر

شام غریبان شهادت امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد

۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۴۳
کد خبر: 83092914
شام غریبان شهادت امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد

مشهد – ایرنا – شام غریبان شهادت علی بن موسی الرضا (ع) پنجشنبه شب با حضور تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان و خدام بارگاه منور رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا مراسم شام غریبان از جمله آیین ‌های سنتی حرم مطهر رضوی است كه هر سال دو نوبت در شام شهادت امام حسین (ع) و حضرت رضا (ع) با حضور پرشور خادمان حرم مطهر ضوی برگزار می شود.
در این آیین بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، جمعی از خدام بارگاه منور رضوی در مقابل سازمان مركزی آستان قدس رضوی اجتماع كردند، سپس دربانان سادات با شمع و لاله در دو گروه هفت نفری مقابل هیات عزادار خدمه قرار گرفتند، به ترتیب خدام، فراشان، دربانان و كفشداران پشت پرچم خدمه با شمع ‌های افروخته در دست و با حزن و اندوه فراوان به سمت حرم مطهر رضوی به حركت درآمدند.
در میانه راه، جلو خدام بارگاه منور رضوی تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی قرار گرفتند، بعد از حدود یك ساعت از آغاز حركت خدام از سازمان مركزی، كاروان به صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی رسید، با ورود قافله مداحان و ذاكران اهل بیت(ع) شعر 'امشب شب شام غریبان است' توسط خدام قرائت شد.
پایان بخش مراسم شام غریبان امام رضا (ع)، مرثیه خوانی و مداحی ذاكران اهل بیت عصمت و طهارت بود كه در انتها این آیین با شعارهای ضداستكباری به پایان رسید.
7489/5132