۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83094015
T T
۰ نفر
گران فروشان، مبلغ اضافه بلیت زایران اربعین را باز می گردانند

تهران- ایرنا- سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در اطلاعیه ای اعلام كرد كه پس از پیگیری های این سازمان، شركت های هواپیمایی، ریلی و جاده ای موظف هستند اضافه دریافتی از مشتریان در ایام اربعین حسینی را مسترد كنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تجارت ایران (شاتا)، سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در این اطلاعیه، افزود: در هفته های گذشته بازرسان این سازمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در فرآیند پایش و بررسی نحوه عملكرد شركت های متولی حمل و نقل مسافری مراسم اربعین (هواپیمایی، ریلی و جاده ای) گشت های مشترك بازرسی با همكاری دستگاه های ذیربط انجام دادند.
در این گشت ها تعدادی از واحدهای متخلف شناسایی و پرونده تخلف به ادارات كل تعزیرات حكومتی معرفی شد. بنابراین افرادی كه در این ایام، بلیت را بیشتر از نرخ مصوب تهیه كردند می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 124 و یا مراجعه حضوری و اینترنتی به ستاد های خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان های محل اقامت، شكایت كنند.
سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در این اطلاعیه تاكید كرد كه در صورت احراز تخلف، اضافه دریافتی ها مسترد خواهد شد.
براساس اعلام سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، نرخ حمل و نقل جاده ای مسافر در ایام اربعین حسینی در تاریخ یكم تا 13 آبان ماه از تهران به مهران از 72 هزار تومان تا 150 هزار تومان متغیر بود.
همچنین نرخ مصوب از تهران به مران مرز شلمچه نیز از یكصد هزار تومان تا 170 هزار تومان بود.
نرخ حمل و نقل هوایی رفت و برگشت تهران به نجف یا تهران به بغداد 2 میلیون و 200 هزار تومان بود. نرخ بلیت دو طرفه مشهد به نجف یا مشهد به بغداد نیز 2 میلیون و 800 هزار تومان مصوب شد.
نرخ بلیت مسیر یك طرفه تهران به بغداد یا نجف یا بالعكس یك میلیون و 100 هزار تومان و مشهد به نجف و بغداد یا بالعكس یك میلیون و 400 هزار تومان بود.
نرخ حمل و نقل ریلی تهران به كرمانشاه بین 70 تا 105 هزار تومان براساس خدمات ارائه شده و غذا متغیر بود.
اقتصام**9132**2022
۰ نفر