۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83095362
T T
۰ نفر
30 دانشجوي پزشكي ايراني مقيم خارج جذب دانشگاه زنجان مي شوند

زنجان - ايرنا - معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زنجان گفت: طي فرآيندهاي لازم حدود 30 دانشجوي ايراني كه در خارج از كشور تحصيل مي كردند تا بهمن ماه امسال در دانشكده هاي اين دانشگاه جذب مي شوند.

دكتر مهدي قائمي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همه دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور مي توانند نسبت به جذب دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل خارج از كشور اقدام كنند.
وي اظهار داشت: بنابر اين جذب و پذيرش دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در خارج از كشور با توجه به ظرفيت اعلام شده از سوي وزارتخانه و پس از تاييد مدارك لازم آنها انجام مي گيرد.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زنجان ادامه داد: طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، دانشجوياني كه رده بندهي دانشگاههاي خارجي آنها زير 700 هست مي توانند ادامه تحصيل خود را در دانشگاههاي علوم پزشكي كشور سپري كنند.
وي بيان كرد: با توجه به آئين نامه ها، دانشجوياني ايراني مشغول به تحصيل خارج از كشور كه 72 واحد درسي را گذرانده باشند، مي توانند در دانشگاههاي علوم پزشكي تحصيل كنند اما به دلايل مشكلات ارزي اين تعداد به 36 واحد تقليل يافته است.
قائمي خاطرنشان كرد: تا كنون 730 دانشجوي ايراني مشغول به تحصيل در دانشگاههاي خارجي به ايران بازگشته اند كه هم اكنون وضعيت ادامه تحصيل اعم از مدارك تحصيلي از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاييد شده و دانشجويان متقاضي بايد در مرحله بعد دانشگاه مورد نظر را انتخاب كنند.
وي اضافه كرد: دانشگاه علوم پزشكي زنجان نيز همگام با ديگر دانشگاه هاي كشور فرآيند پذيرش دانشجويان ايراني مشعول به تحصيل در خارج را از شهريور امسال اغاز كرده كه تا بهمن امسال به پايان مي رسد.
به گفته معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زنجان، با توجه به تعرفه اعلام شده از دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در خارج شهريه دريافت خواهد شد كه هنوز اين موضوع قطعي نشده و بالاتر از دانشجويان پرديس خواهد بود.
قائمي خاطر نشان كرد: با اخد اعتبار بخشي بين المللي اين واحد دانشگاهي جذب دانشجوي خارجي از كشورهاي معتبر را بيش از گذشته تسهيل مي كند.
به گفته اين مسئول، هم اكنون چهار هزار و 200 دانشجو در 62 مقطع رشته و هفت دانشكده مصوب دانشگاه علوم پزشكي زنجان مشغول به تحصيل هستند.
9646/8068