۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83095376
T T
۰ نفر
سهم آموزش و پرورش خراسان شمالي از اعتبارات استاني ناچيز است

بجنورد- ايرنا- مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خراسان شمالي گفت: سرانه اعتبارات آموزش و پرورش استان ناچيز است بطوريكه 3 تا 4 درصد كل اعتبارات استان به آموزش و پرورش اختصاص مي يابد.

امين فلاح روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سرانه اعتبارات آموزش و پرورش در كشور 12 تا 20 درصد است اما اين رقم در اين استان 3 تا 4 درصد است.
وي افزود: اعتبارات توسط فرمانداري ها توزيع مي شود و به نظر مي رسد آموزش و پرورش در اولويت قرار نگرفته و مغفول مانده است.
فلاح در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر رهبر انقلاب به اين استان در مهر سال 91 اظهار داشت: در اين سفر 530 ميليارد ريال اعتبار براي آموزش و پرورش مصوب شد.
وي خاطرنشان كرد: در سفر معظم له، تامين 300 ميليارد ريال از منابع ملي و 300 ميليارد ريال از منابع استاني براي آموزش و پرورش مصوب شد كه از منابع ملي تامين 100 ميليارد ريال محقق شد اما منابع استاني به دست نرسيد.
وي با اشاره به اينكه سرانه زيربناي آموزشي در اين استان از ميانگين كشوري پايين تر است گفت: اين رقم در استان 4.7 مترمربع، در كشور 5.2 مترمربع و در وضعيت استاندارد هشت مترمربع است.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خراسان شمالي خواستار پيگيري براي جذب اعتبارات استاني شد.
خراسان شمالي جزو پنج استان آخر در سرانه آموزشي است.
165 هزار دانش آموز در بيش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالي مشغول به تحصيل هستند.
7185/ 6042