۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸
کد خبر: 83096336
T T
۰ نفر
350 كودك تارك و بازمانده از تحصيل در كردستان شناسايي شدند

سنندج - ايرنا - معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان گفت: در سال تحصيلي جاري 350 كودك تارك و بازمانده از تحصيل در مقطع ابتدايي شناسايي شدند كه مقدمات ادامه تحصيل آنها انجام شده است.

صديقه عبداللهي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در حال حاضر پوشش واقعي كودكان لازم التعليم در اين استان 99.7 درصد است.
وي با بيان اينكه بيشترين آمار دانش آموزان تارك و بازمانده از تحصيل را دختران تشكيل مي دهند، افزود: با تلاش هاي انجام شده، 234 نفر از اين افراد اينك در كلاس هاي درس حضور دارند.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان تاكيد كرد: از 116 كودك باقي مانده كه هنوز موفق به جذب آنان در مدارس نشده ايم تعدادي آموزش پذير نبوده بلكه تربيت پذير هستند و بايد تحت نظر بهزيستي قرار گيرند.
وي با بيان اينكه تعداد ديگري از اين دانش آموزان داراي بيماري صعب العلاج بوده و يا از توان ذهني بسيار پاييني برخوردارند كه توان رفتن به مدرسه ندارند، يادآور شد: تعداد ديگري از اين دانش آموزان به ساير شهرها و استان هاي كشور مهاجرت كرده اند.
عبداللهي اضافه كرد: تعداد ديگري از دانش آموزان در استان هستند كه بي سرپرست و يا بدسرپرست بوده و بدلايل مختلف يا رغبتي براي ورود به مدرسه ندارند و يا اينكه در نيمه راه از صحنه تعليم و تربيت جدا مي شوند.
وي فقر فرهنگي و اقتصادي را يكي از مهمترين علل ترك تحصيل دانش آموزان دانست و گفت: كودكان و نوجوانان زيادي هستند كه بدليل فقر و تنگدستي والدين خود و يا سنت هاي قديمي حاكم بر خانواده ها از چرخه تعليم و تربيت باز مي مانند.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان اظهار داشت: در ميان كودكان بازمانده و تارك از تحصيل استان تعدادي از دختران پايه ششم وجود دارند كه سنت هاي قديمي آنان را مجبور به ازدواج زودهنگام و ترك تحصيل مي كند.
وي با بيان اينكه در راستاي جذب دانش آموزان بازمانده و تارك از تحصيل اقدامات لازم انجام خواهد شد، يادآور شد: در راستاي جبران عقب ماندگي اين دانش آموزان از كلاس هاي درس، كلاس هاي جبراني تقويتي خارج از ساعت رسمي مدرسه براي شان گذاشته مي شود.
عبداللهي از تمام ارگان ها از جمله فرمانداري ها، بخشداري ها و دهياري ها خواست از پتانسيل ها و ظرفيت ها براي جذب دانش آموزان تارك و بازمانده از تحصيل استفاده كرده و با برگزاري كلاس هاي مشاوره براي خانواده ها آنان را به ادامه تحصيل فرزندانشان ترغيب كنند.
در سال تحصيلي جاري (98 - 97) 290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصيلي در سه هزار و 800 مدرسه شهري و روستايي استان كردستان تحصيل مي كنند.
7348/9102