۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۹:۴۲
کد خبر: 83097676
T T
۰ نفر

جاده پیست اسكی آلوارس سرعین بهسازی شد

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۹:۴۲
کد خبر: 83097676
جاده پیست اسكی آلوارس سرعین بهسازی شد

اردبیل - ایرنا - مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از بهسازی جاده پیست اسكی آلوارس در شهرستان سرعین خبر داد.

علی رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسیر برای استفاده گردشگران از ارتفاعات سبلان و نیز تحقق طرح زمستان بیدار و رونق بخشی به صنعت گردشگری در فصل سرما بهسازی شده است.
وی بیان كرد: اعتبار چهار كیلومتر از عملیات اجرایی این مسیر از محل اعتبارات سال 96 و بقیه از اعتبارات امسال تامین می شود.
رحمتی ادامه داد: پیست اسكی آلوارس سرعین یكی از مكان های گردشگری استان است و این جاده با اینكه از لحاظ فنی زیرساخت های خوب ندارد اما تا حد امكان برای بهبود وضعیت آن از جمله لكه گیری اقدام شده و برای روكش و آسفالت آن نیز اقدام خواهد شد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل درباره احداث راهدارخانه در مسیرهای گردشگری افزود: یك راهدارخانه در منطقه آلواس سرعین و یكی دیگر در مشگین شهر مشرف به سبلان با هدف ارائه خدمات لازم به گردشگران و كوهنوردان احداث می شود.
آلوارس در دامنه جنوبی كوه 4811 متری سبلان در اردبیل به لحاظ چشم اندازهای كم نظیر، هوای دلپذیر در تابستان و پیست اسكی از نقاط سیاحتی و تفریحی پرجاذبه ایران می باشد كه به واسطه جاده ای به طول 24 كیلومتر و عرض 18 متر از شهر سیاحتی سرعین دسترسی به آن امكان پذیر است .
جاده ای كه از همان ابتدا پیچ و خم های تند و فرود و فرازهای زیادی دارد و شیب ها و سینه كش های آن با گذشت از روستای آلوارس تندتر می شود و در انتهای جاده و نزدیكی های پیست اسكی به اوج می رسد.
پیست اسكی آلوارس بعد از پیست شمشك دومین پیست معتبر ایران است كه در صورت راه اندازی خط 2 و 3 تله كابین و امكانات اقامتی و خدماتی این مجموعه می تواند محل برگزاری مسابقات جهانی اسكی و توسعه گردشگری زمستانی باشد.
7110/ 1257