۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰
کد خبر: 83098467
T T
۰ نفر
پرتوی: فرصت تعامل بین منتقدان و فیلمسازان به وجود نیامده است

تهران - ایرنا - كارگردان فیلم سینمایی «كامیون»،با اشاره به اینكه منتقدان به شكل تخصصی با سینما آشنا هستند و‌ آرایی كه نشان از نگاه تخصصی منتقدان و نویسندگان سینمایی داشته باشد، ارزشمند است، در عین حال گفت: باید فرصت تعامل میان منتقدان و فیلمسازان به وجود آید.

كامبوزیا پرتوی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا با اشاره به اهمیت آرای منتقدان در مسیر فیلمسازی سینماگران، اظهار داشت: منتقدان به شكل تخصصی با سینما آشنا هستند بنابراین باید شأن حرفه ای خود را حفظ كنند. كه اگر این اتفاق نیفتند دیگر نمی توان گفت كه همه منتقدان سینما را به سمت جلو هدایت می كنند و یا فیلمسازان متاثر از عقاید آنها هستند.
وی با اشاره به اینكه همواره مسائلی در جامعه منتقدان مطرح بوده كه باید آسیب شناسی شود، افزود: به عنوان مثال گروهی از منتقدان معمولا از فردی خوششان می آید و او را بزرگ می كنند اما بعد از گذشت زمان متوجه می شویم كه نگاه آنها سلیقه ای بوده و آن فرد تاثیری در سینما نداشته است و صرفا چون فیلمساز یكی از دوستان منتقد و هم سلیقه با او بوده، فیلمش با حمایت او روبه رو شده است.
نویسنده فیلم سینمایی «محمد رسوال الله (ص)» با بیان این كه باید فرصت تعامل میان منتقدان و فیلمسازان به وجود بیاید، گفت: معمولا در جشنواره های بین المللی پس از نمایش فیلم نشست خبری برگزار می شود كه برای پخش كننده حائز اهمیت است اما در ایران به نظرم نشست ها خیلی اهمیت ندارد.
پرتوی با اشاره به شركت همه آثار نمایش داده شده در جشنواره ملی و جهانی فجر در جشن منتقدان، گفت: خوشحالم كه همه فیلم ها بدون شرط داشتن پروانه نمایش و حتی عدم اكران عمومی در جشن منتقدان شركت می كنند. این نشان دهنده استقلال صنف منتقدان و نویسندگان سینمایی است و امیدوارم درباره جشن خانه سینما هم این اتفاق بیفتد.
فراهنگ**9246** 1418