۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۳۱
کد خبر: 83098830
T T
۰ نفر
مركز علمی كاربردی فرهنگ و هنر فرخشهر آغاز به كار كرد

شهركرد- ایرنا- مركز علمی كاربردی فرهنگ و هنر 'دیریژنو' فرخشهر شهركرد سه شنبه شب طی آیینی در تالار مهر این شهر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز كرد.

نماینده مردم شهرستانهای شهركرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی فرهنگ را زیربنای توسعه همه بخش ها دانست .
به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان در آیین افتتاح این مركز افزود: دانشگاه نقش مهمی در توسعه دارد و باید از این ظرفیت بیشترین بهره را گرفت.
علی دهكردی بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: در بخش فرهنگ و هنر نباید تنگ نظری باشد، بلكه مدیران باید بیشترین توجه را به هنر داشته باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی - كاربردی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به راه اندازی نخستین مركز تخصصی فرهنگ و هنر استان از سوی این دانشگاه در فرخشهر گفت: پذیرش دانشجو در این مركز از مهرماه امسال آغاز شده كه با استقبال هنرمندان همراه شده است.
فرید براتی افزود: این مركز در رشته های بازیگری، گریم، كارگردانی، طراحی صحنه های نمایش، نمایش های عروسكی كار خود را آغاز و در رشته های موسیقی و عكاسی نیز در این دانشگاه دایر می شود.
وی میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته را 50 نفر عنوان كرد.
مدیرعامل شركت فرهنگی هنری دریژنو چهارمحال و بختیاری گفت: با راه اندازی نخستین دانشگاه علمی- كاربردی فرهنگ و هنر استان در فرخشهر، رشته نمایش های عروسكی در واحدهای علمی كاربردی، دانشگاهی شد.
ملیحه سلیمانی افزود: مركز تخصصی و دانشگاه علمی- كاربردی فرهنگ و هنر استان به درخواست هنرمندان و با همكاری شهرداری فرخشهر تابستان امسال دایر شد.
وی بیان كرد: در این مركز علاوه بر رشته نمایش های عروسكی، رشته های هنری بازیگری، گریم و طراحی صحنه نیز برای نخستین بار در استان به صورت دانشگاهی و آكادمیك آموزش داده می شود.
بگفته وی، به دلیل توسعه فعالیت هنری در استان، این واحد آموزشی برای كاربردی كردن هنر از سالن نمایش و آمفی تئاتر و امكانات رفاهی خوابگاه نیز برخوردار شده است.
به گزارش ایرنا، هم اینك چهارهزار و 730 دانشجو در مقاطع كاردانی و كارشناسی در 14مركز علمی- كاربردی چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.
فرخشهر در 10 كیلومتری شهركرد قرار دارد.
2097/6021