به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیك استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به مشكلات اعتباری موجود پروژه های مدیریت شهری را می توان با تفاهم نامه های دوطرفه و تهاتر به انجام رساند در غیر این صورت دستگاه ها برای اجرای آنها به مشكل برخواهند خورد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینكه بسیاری از طرح ها در زمینه تاسیسات زیربنایی و روبنایی با مانع مواجه می شود به عنوان مثال اداره برق می تواند در قالب تفاهم نامه دوطرفه و تهاتر، نسبت به جا به جایی تیر برق اقدام كند.
معاون استاندار خراسان جنوبی ابراز امیدواری كرد: موانع موجود در مسیر اجرای طرح های ترافیكی با هماهنگی دستگاه های اجرایی رفع شود تا كار به مراجع قانونی نرسد.
وی گفت: با توجه به ارزشمند بودن جان انسان ها باید برای رانندگی صحیح با برنامه ریزی دقیق، فرهنگ سازی و آموزش انجام شود لذا پلیس راهور، رسانه ها و آموزش و پرورش می توانند برای فرهنگ سازی در رانندگی با هم همكاری كنند.
علوی مقدم با اشاره به محدودیت اعتباری در شهرداری ها افزود: البته فعالیت های انجام گرفته توسط شهرداری بیرجند در مقایسه با اعتبارات این نهاد قابل تقدیر است و در این شرایط نباید انتظار معجزه و حل یك شبه مشكلات را داشت.
وی با تاكید بر اینكه هر گونه اقدام در شهر باید زیر نظر مشاور طرح ترافیكی باشد بیان كرد: جایگاه قانونی شورای ترافیك استان ایجاب می كند كه مصوبات آن لازم الاجرا است اما به جهت بار مالی مصوبه شورا نیز لازم بوده، از طرفی انتظارات باید براساس توان شهرداری باشد تا فشار مضاعف بر این نهاد گذاشته نشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاكید بر همكاری سایر دستگاه ها در اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیك اظهار داشت: قرار نیست بار اجرای همه مصوبات بر دوش شهرداری باشد بلكه می توان از بخش خصوصی نیز حتی برای ساخت پل های مكانیزه كمك گرفت مشروط به اینكه زمینه بازگشت سرمایه برای آنها فراهم باشد.
وی با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل مدیریت تردد وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین در محدوده های زمانی و مكانی كه به صورت كشوری به استان ها ابلاغ شد گفت: تركیبی از شهرداری، پلیس راهور، اداره كل حمل و نقل و راه و شهرسازی این دستورالعمل را منطبق بر وضع بومی استان بررسی، مطابق وضع اقلیمی، شرایط محلی احصا و در قالب یك دستور العمل دیگر به صورت خلاصه در شورا ارایه كنند.
علوی مقدم یادآور شد: اجرای این دستورالعمل در مركز استان بسیار مهم است چرا كه ورود كامیون ها و وسایط نقلیه سنگین خطرات زیادی برای شهروندان دارد اما قبل از اجرا شدن این دستورالعمل باید زیرساخت های لازم از جمله مكانی برای توقف این وسایط نقلیه آماده شود.
وی بر تعیین تكلیف زمین های رها شده شهر نیز تاكید كرد و گفت: تمامی مالكان حقوقی و حقیقی موظف هستند با اخطار شهرداری این زمین ها را دیواركشی كنند و اگر انجام نشد شهرداری می تواند اقدام و هزینه انجام شده را از طریق قانونی مطالبه كند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بروز آلودگی های خاموش را یكی از عواقب توجه نكردن به این زمین های رها شده دانست و افزود: كمیسیون ماده 77 یك ظرفیت قانونی برای شهرداری است كه می تواند از طریق آن پس از دیواركشی این گونه زمین ها، مطالبات خود را از دستگاه های اجرایی كه به این موضوع بی تفاوت بوده اند، دریافت كند.
وی یادآور شد: استفاده از این ظرفیت قانونی به معنای مقابله و تعارض نیست بلكه باید راه قانون را برای امنیت شهروندان در پیش بگیریم و اول هم شهرداری می تواند از زمین های استانداری شروع كند.
علوی مقدم وجود برخی زمین ها با گودبرداری عمیق را معضل دیگر ذكر كرد و گفت: این مكان ها خطرات زیادی برای شهروندان دارد و هرچه زودتر باید تعیین تكلیف شود.
وی تاكید كرد: اگر این زمین ها از راه و شهرسازی تحویل شده و طی یك سال برای ساخت آن اقدامی نشده باید قرارداد آن فسخ و پس گرفته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینكه رسانه ها نماینده امین مسئولان بین مردم هستند بیان كرد: اطلاع رسانی درست در این خصوص تكلیفی است كه بر دوش رسانه ها گذاشته شده است.
وی گفت: هرگونه اقدام در سطح شهر اگر به صورت هماهنگ باشد علاوه بر سرعت كار، موجب مدیریت هزینه ها نیز می شود.
تعیین تكلیف برق بلوار امام رضا (ع) در مدت یك هفته، ارایه آمارهای مربوط به حوادث رانندگی معابر درون شهری به دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیك استان برای تجزیه و تحلیل، توجه به سامانه های هوشمند و گسترش آن در شهرها برای مدیریت سرعت رانندگی از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.
9893*3028
معاون استاندار خراسان جنوبی:
باید به سمت دوربین های كنترل سرعت پیش رفت
۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر:
83099534
بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت سرعت كاه امروز در مدیریت ترافیك جوابگو نیست و باید مانند مراكز سایر استان ها به سمت دوربین های كنترل سرعت پیش برویم.