۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۸:۱۸
کد خبر: 83100290
T T
۰ نفر
100 هزار نسخه كتاب در كتابخانه های سلماس نگهداری می شود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره كتابخانه عمومی شهرستان سلماس گفت: یكصد هزار نسخه كتاب در كتابخانه های عمومی این شهرستان نگهداری می شود.

هادی درستی روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته كتاب و كتابخوانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اكنون كتابخانه های شهید بهشتی، آیت الله سلماسی، مجتمع فرهنگی هنری، كتابخانه تازه شهر، شهید قمری قره قشلاق و كتابخانه شهید خدادوست سیلاب 6 كتابخانه فعال شهرستان سلماس است.
وی بیان كرد: كتابخانه های امام خمینی (ره) تیپ ٢٦٤ شهید عبدی ارتش سلماس و امام علی (ع) اداره زندان نیز به صورت مشاركتی در حال فعالیت است.
وی با اشاره به اینكه هفته كتاب فرصت مناسبی برای نهادینه كردن فرهنگ كتابخوانی در جامعه است، افزود: در این هفته خانواده ها می توانند فرزندان خود را به مطالعه مفید ترغیب كنند.
درستی نواختن زنگ كتاب در یكی از مدارس سلماس به منظور تشویق دانش آموزان به كتابخوانی و ترویج فرهنگ كتابخوانی در هفته كتاب، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات و نشست های كتابخوانی، اهدای كتاب توسط خیران و تدارك بازارچه خیریه كتاب با همكاری ادارات ارشاد و شهرداری را از برنامه های هفته كتاب در این شهرستان عنوان كرد.
وی با بیان اینكه در هفته كتاب بیش از 15 برنامه فرهنگی در شهرستان سلماس اجرا می شود، گفت: نمایشگاه و فروشگاه كتاب و محصولات فرهنگی كتابخانه مركزی سلماس و نمایشگاه اداره ارشاد با 30 تا 35 درصد تخفیف در طول هفته كتاب دایر است.
درستی تبلیغ و ترویج اهدای كتاب به كتابخانه با عنوان «نذر كتاب» را از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت كتاب برشمرد و افزود: ثبت نام رایگان از مراجعان حضوری به كتابخانه ها در هفته كتاب، كتابخوانی و كتابدار انجام می شود.
وی گفت: در طول یك سال گذشته نزدیك به 50 فعالیت فرهنگی شامل قصه گویی و نشست كتابخوانی و 2 جلسه رونمایی و نقد كتاب در كتابخانه های شهرستان برگزار شده است.
رییس كتابخانه های عمومی سلماس گفت: حلقه های مطالعاتی در ترویج فرهنگ مطالعه و كتابخوانی در سلماس بسیار موثر و موفق بوده اند.
درستی افزود: افزایش آگاهی و گسترش فرهنگ مطالعه از اهداف این طرح بوده و حلقه ها با توجه به چالش های فكری و فرهنگی روز برگزار می‎شود به طوری كه بهداشت، سلامت، هنر خانه داری و تربیت فرزندان سالم در خانواده های سالم از موضوع های حلقه های مطالعاتی این كتابخانه است.
به گزرش ایرنا هم اكنون چهار هزار عضو فعال در كتابخانه های عمومی سلماس فعالیت دارند؛ بیست و ششمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار«حال خوش خواندن» از24 آبان تا یكم آذرماه جاری با مشاركت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر كشور برگزار می‌شود.
7129/7156