۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 83100480
T T
۰ نفر
چین به درخواست اصلاحات تجاری آمریكا پاسخ داد

تهران - ایرنا - سه مقام دولتی ایالات متحده شب گذشته اعلام كردند چین پاسخی كتبی به درخواست ایالات متحده مبنی بر اصلاحات گسترده تجاری ارائه كرده است كه می تواند منجر به پایان یافتن جنگ تجاری این دو كشور شود. مقامات یاد شده به جزئیات و محتوای پاسخ پكن اشاره نكرده اند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، تعرفه های 250 میلیارد دلاری بر واردات چین اعمال كرده است تا پكن را به اعطای امتیازات ذكر شده در لیستی كه شرایط تجارت بین دو كشور را تغییر می دهد، وادار كند. چین نیز با اعمال تعرفه های مالیاتی بر واردات كالاهای چین به این عمل آمریكا واكنش نشان داده است.
این خبرگزاری نوشت: انتظار می رود ترامپ و 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین در حاشیه نشست «گروه 20» در آرژانتین كه اواخر ماه نوامبر یا اوایل ماه دسامبر (آبان - آذر) برگزار می شود دیدار داشته باشند.
رئیس جمهوری آمریكا بارها و بارها از پكن به دلیل سرقت مالكیت معنوی، یارانه های صنعتی، موانع ورود چین به كسب و كار آمریكا و كسری تجارت ایالات متحده با چین انتقاد كرده است.
به نوشته رویترز، سه مقام دولتی ایالات متحده آمریكا روز چهارشنبه 14 نوامبر (23 آبان) اعلام كردند كه چین پاسخی كتبی به موارد ذكر شده توسط ایالات متحده به واشنگتن ارسال كرده است. این مقامات جزئیات بیشتری درباره محتوای این پاسخ ذكر نكرده اند.
ایالات متحده می گوید تا زمانی كه طرح های خاص چین را برای رسیدگی به نگرانی هایش نبیند مذاكرات تجاری را آغاز نخواهد كرد. پس از گفت و گوی تلفتی 'ترامپ' و 'شی' اوایل ماه جاری واشنگتن اعلام كرد ایالات متحده تمایل دارد با چین توافق كند اما در صورت عدم موفقیت مذاكرات تعرفه های بیشتری بر چین اعمال خواهد شد.
'مایك پنس' معاون ریاست جمهوری آمریكا روز سه شنبه 13 نوامبر (22 آبان) اعلام كرد، پكن باید برای اجتناب از جنگ سرد با ایالات متحده رفتار خود را تغییر دهد.
**9470**1723