۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83101398
T T
۰ نفر
دبيركل اتحاديه جهاني علماي مسلمان: هدف رژيم صهيونيستي اجراي معامله قرن است

تهران- ايرنا- 'علي محيي الدين القره داغي' دبير كل اتحاديه جهاني علماي مسلمان ضمن محكوم كردن فعاليت هاي رژيم صهيونيستي ، هدف اين رژيم براي حضور در كشورهاي عرب خليج فارس و رابطه با حكام اين كشورها را در راستاي اجراي معامله قرن دانست.

به گزارش روز جمعه پايگاه خبري روزنامه القدس العربي چاپ لندن، 'القره داغي' هرگونه فعاليت رژيم صهيونيستي در كشورهاي عرب خليج فارس را محكوم و تاكيد كرد اين مساله در حقيقت در راستاي اجراي توطئه آمريكايي معامله قرن صورت مي گيرد.
وي با اشاره به رابطه برخي حكام كشورهاي عرب خليج فارس با رژيم صهيونيستي آن را انعكاس توطئه معامله قرن دانست و گفت: جاي تاسف است كه اين كشورها كه مبتني بر عقيده واسلام هستند با رژيم صهيونيستي غاصب ارتباط برقرار كرده اند.
'القره داغي' تاكيد كرد: موضع قاطع و ثابت اتحاديه جهاني علماي مسلمانان مخالفت با هرگونه رابطه با رژيم صهيونيستي اشغالگر قدس است.
وي ضمن هشدار به پيامدهاي معامله قرن نسبت به حقوق فلسطينيان و امت اسلامي عربي گفت: اين توطئه داراي آثار بسيار خطرناكي از جمله اعلام قدس به پايتختي رژيم صهيونيستي و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي و ديگر مصائب براي مسلمانان است.
'القره داغي' با تاكيد بر اينكه واشنگتن در زمينه اقتصادي و رژيم صهيونيستي بهره برنده طرح آمريكايي معامله قرن هستند از دولت هاي اسلامي ، عربي به ويژه حكام كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس خواست به اراده مردم خود احترام گذاشته با اصول اسلامي ومسائل امت عربي اسلام كه مهمترين آنها مساله فلسطين است همراه شوند.
وي خطاب به حكام برخي كشورهاي عربي خليج فارس گفت: تفرقه به ضرر امت عربي اسلامي است و منجر به هرج و مرج خواهد شد و صحيح تر اين است كه روساء ، پادشاهان و شاهزادگان با اصول ديني مردم خود همراه شوند.
وي خواستار آزادي زندانيان سياسي كشورهاي عربي از جمله شيخ 'سلمان العوده' در عربستان شد.
'شيخ علي قره داغي 'اخيرا بار ديگر به عنوان دبيركل اتحاديه جهاني علماي مسلمان انتخاب شد. اتحاديه علماي مسلمان در سال 2004 تاسيس و مقر آن در دوحه پايتخت قطر مي باشد.
هدف از تشكيل اين اتحاديه ،بررسي مشكلات امت اسلامي و ارائه راه حل به آنها توسط علماي مسلمان مي باشد.
طرح ضد فلسطيني معامله قرن شامل انضمام كامل قدس به رژيم صهيونيستي، انضمام شهرك هاي موجود در كرانه باختري به اين رژيم، نابودي كامل حق بازگشت آوارگان فلسطيني و تعيين منطقه 'ابوديس' به عنوان پايتخت كشور فلسطين است.
اين طرح با واكنش هاي شديدي از سوي مسلمانان و فلسطينيان رو به رو شده و تنش ها و درگيري ها با نظاميان اسرائيلي را در فلسطين از جمله نوار غزه افزايش داده است.
بسياري از تحليلگران منطقه غرب آسيا نيز معتقدند، معامله قرن مانند ديگر توافق هاي صلح در ارتباط با فلسطين اشغالي حق و حقوق مردم در آن را رعايت نكرده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال بر بازپس گيري حق خود تاكيد دارند.
خاورم** 1453**1211