۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83103797
T T
۰ نفر
خانواده هاي شهدا نخستين مسافران راه آهن اروميه خواهند بود

اروميه - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت: 160 نفر از خانواده هاي معظم شهدا به عنوان نخستين مسافران ايستگاه راه آهن اروميه، فردا /دوشنبه/ پس از افتتاح اين خط آهن توسط رييس جمهوري به مشهد مقدس اعزام مي شوند.

ابراهيم مبارك قدم روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شهر اروميه سومين مركز استاني است كه در جهت اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري و در دولت تدبير و اميد به شبكه ريلي متصل شده و آرزوي ديرينه مردم اروميه و استان تحقق يافته است.
وي بيان كرد: در سفر رييس جمهوري و اعضاي هيات دولت به آذربايجان غربي، علاوه بر افتتاح ايستگاه قطار اروميه، بيمارستان امام خميني (ره) خوي نيز كه توسط راه و شهرسازي احداث شده است، به بهره برداري مي رسد تا مردم شمال استان بتوانند از امكانات درماني در محيطي مناسب بهره مند شوند.
به گزارش ايرنا، راه آهن مراغه - اروميه داراي 182 كيلومتر طول بوده كه 98 كيلومتر آن در دولت تدبير و اميد اجرايي شده است.
بيش از پنج هزار و 131 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح هزينه شده كه افزون بر چهار هزار ميليارد ريال آن در دولت تدبير و اميد بوده است؛ ارزش اين طرح با نرخ روز به بيش از 10 هزار ميليارد ريال مي رسد.
اين طرح كه از جمله مهمترين طرح هاي افتتاحي براي مردم شهر اروميه طي دهه هاي گذشته به شمار مي رود، نتايج بسياري در راستاي توسعه همه جانبه اين شهرستان و حتي مناطق وسيعي از مركز، جنوب و شمال استان خواهد داشت كه از جمله آثار اقتصادي آن مي توان به كاهش هزينه هاي حمل و نقل كالا و توسعه روزافزون اقتصادي، ايجاد ارتباط ترانزيتي استان هاي مختلف كشور با تركيه و عراق از طريق مرزهاي تمرچين و سرو، ايجاد فرصت هاي جديد اشتغال در حوزه حمل و نقل و تبديل اروميه به هاب لجستيك كالا اشاره كرد.
در سفر رييس جمهوري به آذربايجان غربي بيش از 10 هزار ميليارد ريال طرح عمراني به بهره برداري مي رسد.
8137/3072