۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲
کد خبر: 83104063
T T
۰ نفر

توليد مركبات در گيلان افزايش مي‌يابد

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲
کد خبر: 83104063
توليد مركبات در گيلان افزايش مي‌يابد

رشت - ايرنا - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت:‌‌ پيش‌بيني مي‌شود باغداران گيلاني امسال در اراضي باغي خود حدود 10 هزار تن بيشتر از پارسال مركبات برداشت كنند.

ليلا بذركار عصر يكشنبه در اين باره به ايرنا گفت:‌ با توجه به استقرار شرايط مساعد آب و هوايي و وجود باغات مستعد توليد انواع مركبات در گيلان پيش‌بيني مي‌شود باغداران اين استان امسال در اراضي خود حدود 10هزار تن بيشتر از پارسال مركبات برداشت كنند.
وي عنوان كرد:‌ برداشت نوبرانه انواع مركبات توسط كشاورزان مدتي است كه در استان آغاز شده و با توجه به وجود بالغ بر 9 هزار و 533 هكتار باغ مركبات در گيلان، افزايش ميزان برداشت محصول محتمل است.
بذركار در توضيح ميزان برداشت مركبات از سطح باغات استان و ارزش ريالي آن اظهار داشت: اميدواريم باغداران گيلاني امسال بتوانند 153 هزار تن انواع مركبات را به ارزش تقريبي حدود 160 ميليارد تومان برداشت و به بازارهاي مصرف استان عرضه كنند.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي گيلان با بيان اينكه برداشت مركبات در اين استان تا اواخر فروردين سال آينده ادامه دارد، گفت:‌ گيلان با حدود 28 هزارهكتار باغ مركبات در حال حاضر پنجمين استان توليد كننده اين محصول در كشور است.
بذركار با اشاره به اينكه باغات مركبات گيلان اغلب در مناطق شرقي استان در شهرستان‌هايي نظير رودسر،‌ املش و لنگرود قرار دارند، خاطرنشان كرد: پرتقال، نارنگي، ليمو، نارنج و بالنگ از جمله مهم‌ترين ارقام مركبات توليدي باغداران گيلاني است.
وي ايجاد و گسترش صنايع تبديلي به ويژه در حوزه مركبات را از نيازمندي‌هاي ضروري گيلان عنوان و بيان كرد: كمبود صنايع تبديلي از چالش‌هايي است كه بايد براي توسعه و ايجاد آن‌ها در شهرستان‌هاي مختلف با همكاري و مشاركت بخش خصوصي اقدام شود.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي گيلان عنوان كرد:‌ محصول مركبات 60 درصد از باغات موجود استان از لحاظ درجه بندي در رتبه دوم و سوم قرار دارند بنابراين ايجاد سازه‌ها و صنايع تبديلي در گيلان براي توليد آبميوه و كنستانتره بسيار ضروري است.
7296/2007/