۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۱
کد خبر: 83104226
T T
۰ نفر
تركيه خواستار توقف حمايت آمريكا از يگانهاي مدافع خلق سوريه شد

آنكارا- ايرنا- خلوصي آكار وزير دفاع تركيه در جريان ديدار با جوزف دانفورد رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا، خواستار توقف حمايت واشنگتن از يگان هاي مدافع خلق سوريه(ي.پ.گ) شد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا و به نقل از خبرگزاري آناتولي تركيه، آكار در ديدار با دانفورد در واشنگتن گفت: تركيه از آمريكا انتظار دارد كه روابط خود با ي.پ.گ را كه هيچ فرقي با گروه تروريستي پ.ك.ك ندارد، قطع كند.
وي در گفت و گو با رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا با اعتراض به همراهي سربازان ارتش ايالات متحده با عناصر گروه ي.پ.گ در شمال سوريه، نسبت به جلوگيري از تكرار چنين اقدامات تحريك كننده و غير قابل قبول هشدار داد.
روزنامه حريت نيز امروز گزارش داد كه آكار وزير دفاع ملي تركيه كه براي شركت در كنفرانس بين المللي امنيتي هاليفاكس به كانادا سفر كرده است، در ديدار با سناتورهاي آمريكايي ضمن ابراز ناراحتي نسبت به انتشار عكس نيروهاي نظامي آمريكايي با عناصر گروه ي.پ.گ و پ.ك.ك گفت: از آمريكا انتظار داريم به وعده هاي خود مبني بر قطع روابط با گروه ي.پ.گ عمل كند.
وزير دفاع تركيه همچنين ضمن اعتراض به ارسال سلاح به گروه هاي جنگجو در شمال سوريه از سوي آمريكا اظهار كرد: ارسال سلاح و مهمات توسط آمريكا به گروه ي.پ.گ در حالي كه گروه تروريستي داعش از ميان رفته، غيرقابل قبول است.
آكار اضافه كرد: تركيه هرگز به تروريست ها در مرزهاي جنوبي خود اجازه فعاليت نخواهد داد.
روزنامه مليت تركيه نيز گزارش داد كه مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه تركيه در سركنسولگري تركيه در نيويورك و در جمع نمايندگان نهادهاي ترك گفت كه روابط آنكارا ـ واشنگتن روزهاي پرتنشي را پشت سر مي گذارد.
اين رسانه به نقل از چاووش اوغلو حمايت آمريكا از ي.پ.گ در سوريه و خودداري از استرداد گولن به تركيه را دو موضوع تنش زا در روابط تركيه و آمريكا عنوان كرد و نوشت: همه سعي مي كردند تا اين تنش را به پرونده كشيش آمريكايي ارتباط دهند، اما روابط دو كشور را اين دو موضوع به تنش كشاند.
وزير امور خارجه تركيه قرار است روز سه شنبه پيش رو در واشنگتن با مايك پمپئو وزير امور خارجه آمريكا درباره موضوعات مختلف از جمله حمايت واشنگتن از ي.پ.گ و خودداري از استرداد گولن مذاكره كند.
خاورم/1905 **شبس*1488 **