۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83104800
T T
۰ نفر

كلایی شهردار مشهد شد

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83104800
كلایی شهردار مشهد شد

مشهد- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد كه در نشست غیرعلنی دیروز خود 'محمدرضا كلایی' را به عنوان سرپرست شهرداری منصوب كرده بودند در نشتی امروز خود به سپردن سكان شهرداری مشهد به وی رای دادند.

طی نشست روز دوشنبه شورای شهر مشهد 'كلایی' كه پیش از این معاونت مالی شهرداری را بر عده داشت با كسب 11 رای موافق از 15 رای ماخوذه در به عنوان شهردار جدید مشهد انتخاب شد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست گفت: روند قانونی حكم شهرداری كلایی از امروز پیگیری می شود و به وزارت كشور معرفی خواهد شد.
محمدرضا حیدری افزود: با قوت كار مدیریت شهری مشهد دنبال خواهد شد تا خللی در كار وارد نشود. برنامه های جامع در حوزه توسعه شهر را دنبال می كنیم و برای تقی زاده خامسی نیز آرزوی توفیق داریم. قطعا وی به عنوان مشاور امین همراه با مشهد خواهد بود.
در چارچوب فرایند انتخاب شهردار مشهد شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی شهرداری، رضا خواجه نائینی معاون اقتصادی این شهرداری، محمدرضا كلایی معاون مالی شهرداری، محمدهادی مهدی نیا عضو شورای شهر مشهد و علی محقر معان وزیر كشور در دولت اصلاحات به عنوان گزینه های منتخب شورا معرفی شده بودند اما مهدی نیا و شهریار آل شیخ از این فهرست انصراف داده و محقر نیز در نشست تشریح برنامه هایش حاضر نشده بود.
كلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد افزون بر 10 هزار كارمند دارد. این شهرداری علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق 13 گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیك، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشكیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد زیرمجموعه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری این شهر است. معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری مشهد نیز حوزه های 'گروه نظارت بر حمل و نقل، شركت بهره برداری قطار شهری، شركت قطار شهری، سازمان حمل و نقل و بار درون شهری، سازمان حمل و نقل و ترافیك و سازمان اتوبوسرانی' این شهر را مدیریت می كند. معاونت امور اقتصادی شهرداری مشهد هم ناظر بر عملكرد و مسوول مدیریت حوزه 'سازمان زمین و مسكن، مدیریت سرمایه گذاری و مشاركتها، مدیریت بازاریابی و بهره برداری، مدیریت اداری مالی و پشتیبانی و مدیریت املاك' در چارچوب چارت سازمانی شهرداری مشهد است.
7505/1858