۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 83105005
T T
۰ نفر
تشكیل كمیته صیانت از سرمایه گذاری در اصفهان ضروری است

اصفهان - ایرنا - سرمایه گذاری در اصفهان به یكی از مهمترین چالش های امروز این استان تبدیل شده است و بنا به گفته بسیاری از اقتصاد دانان و سرمایه گذاران، تشكیل كمیته صیانت از سرمایه گذاری برای رفع مشكل های آن ضروری است.

به گزارش ایرنا، اصفهان به عنوان یكی از قطب های صنعتی، گردشگری و علمی كشور از مناطق پر ظرفیت برای سرمایه گذاری است اما بر اساس جدیدترین آمار در این زمینه در بین 10 استان آخر قرار دارد و به گفته صاحبنظران حتی یكی از استان های سرمایه گریز محسوب می شود.
رتبه اصفهان در زمینه امنیت سرمایه گذاری در استان ها 21 است و در برخی نماگرها مانند ثبات اقتصاد كلان رتبه 23 و در فرهنگ وفای به عهد رتبه 28 را دارد.
ثبات اقتصاد كلان مربوط به مسائلی مانند بی ثباتی مقررات و نوسان نرخ ارز و نماگر فرهنگ وفای به عهد مربوط به صداقت و درستی و وعده های مسئولان است.
مسائلی مانند امنیت سرمایه، نگرش های نادرست، نقص در قوانین، بالا بودن خطرپذیری، رقابت نابرابر بین دولت و بخش خصوصی، موانع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، نظام بانكی و بیمه، سخت گیری و كاغذ بازی اداری، مالیات و بی ثباتی در تصمیم گیری ها در راه سرمایه گذاری وجود دارد كه كارشناسان یكی از مهمترین راهكارها برای رفع آنها را تشكیل كمیته صیانت از سرمایه گذاری عنوان می كنند.
یك سرمایه گذار و موسس واحدهای تولیدی در اصفهان تاكید دارد كه با توجه به مشكلات موجود، تشكیل كمیته صیانت از سرمایه گذاری در اصفهان با هدف حمایت هرچه بیشتر از سرمایه گذاران ضروری است.
مسعود صرامی افزود : كمیته حفظ و صیانت از سرمایه گذاری می تواند جوابگوی مشكلات این فعالان اقتصادی باشد.
وی با اشاره به اینكه این موضوع در اتاق بازرگانی اصفهان پیگیری شده است، ادامه داد : این مركز درگیر مسائل زیادی است با این حال انتظار می رود كه با هم اندیشی و رایزنی با نهادهای مختلف، كمیته صیانت هرچه سریع تر قابلیت اجرایی پیدا كند و پیگیر چالش ها و مشكل های موجود باشد.
صرامی با اشاره به مشكلات و موانع اجتماعی برای سرمایه گذاری گفت: برخی مواقع تصمیم گیری فردی مانع از اجرای طرح های سرمایه گذاری جدید می شود اما با استفاده از ابزار و قدرتی كه كمیته صیانت از سرمایه گذاری دارد می توان مانع این شد كه افراد به جای قانون برای سرمایه گذاران تصمیم بگیرند.
این سرمایه گذار و كارآفرین تاكید كرد: اگر كمیته صیانت تشكیل شود حتی با وجود تغییر و تحول در مدیریت ها، خدشه ای در روند حمایت از سرمایه گذاری به وجود نمی آید و سرمایه گذاران با اطمینان به كار خود ادامه می دهند.
اقتصاد دانان، مواردی مانند فراهم كردن زیرساخت های لازم و اجرایی كردن قوانین موجود را از جمله وظایف كمیته صیانت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی عنوان می كنند و تاكید دارند كه این كمیته باید از جایگاه مناسب و مورد قبول همه مسئولان برخوردار باشد.
استان اصفهان دارای 9 هزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از 260 هزار تَن است.
3011