۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83107984
T T
۰ نفر
«تماس بان» مشكل از دست دادن تماس هاي مشتركان را حل كرد

تهران- ايرنا- سرويس رايگان «تماس بان» نگراني افراد درباره از دست رفتن همه پيام ها در هنگام در دسترس نبودن و يا خاموش بودن تلفن همراه را برطرف كرده و به مشترك اين امكان را مي دهد كه همواره از همه پيام هاي ضروري و غير ضروري آگاهي يابد.

به گزارش ايرنا، نگراني در باره امكان از دست رفتن يك تماس و پيام مهم در زماني كه تلفن همراه به ناگاه و يا در شرايط خاص از دسترس خارج مي شود همواره به دغدغه مشتركان و به خصوص فعالان كسب و كارها در اپراتورهاي تلفن همراه بدل شده بود.
همين دغدغه بود كه اپراتور اول ارتباط سيار كشور را بر آن داشت تا چاره انديشي كند كه در نهايت به راه اندازي سرويسي رايگان به نام «تماس بان» منجر شد.
همزمان با راه اندازي اين سرويس، همراه اول به مشتركان خود اعلام كرد: مشتركان اين اپراتور از اين پس از همه تماس هاي دريافتي خود مطلع خواهند شد و بدين ترتيب، چنانچه به علت در دسترس نبودن و يا خاموش بودن تلفن همراه مشترك قادر به دريافت تماس و پاسخگويي نباشد، «تماس بان» پس از اتصال مجدد تلفن همراه به شبكه همراه اول، شماره همه كساني را كه در اين فاصله با مشترك مورد نظر تماس گرفته اند به همراه زمان تماس آنها، در يك پيامك براي وي ارسال خواهد كرد.

* قوانين و شرايط كلي استفاده از اين سرويس رايگان
همراه اول قانون ها و شرايط كلي اين سرويس را چنين برشمرد كه امكان فعال سازي و استفاده از سرويس براي همه مشتركان دائمي و اعتباري همراه اول وجود دارد، فعال سازي و غيرفعال سازي و بررسي وضعيت سرويس از طريق پيامك ميسر خواهد بود.
همچنين فعال سازي و استفاده از سرويس تماس بان رايگان است، اطلاعات مربوط به تماس گيرنده شامل شماره تلفن، تاريخ و زمان تماس از طريق يك پيامك براي مشترك ارسال مي شود و شماره تماس گيرنده بصورت كامل براي مشترك دريافت كننده تماس ارسال خواهد شد.
همراه اول اعلام كرد: چنانچه مشترك چندين تماس از دست رفته از يك شماره در زمان هاي مختلف داشته باشد، مجموع تعداد تماس ها به همراه ساعت و روز آخرين تماسِ از دست رفته در قالب يك پيامك به مشترك ارسال مي شود.

* فعال سازي
فعال سازي و استفاده از اين سرويس براي همه مشتركان رايگان است و مشتركان دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند با ارسال عدد 1 لاتين به شماره 9914 سرويس «تماس بان» را فعال كنند. مشتركان براي فعال سازي يا غير فعال سازي و درخواست اعلام وضعيت سرويس مي توانند كدهاي زير را به شماره 9914 ارسال كنند.

* سرويس تماس بان رايگان است
پس از راه اندازي سرويس «تماس بان» برخي در شبكه هاي اجتماعي مطلبي منتشر كردند كه اين سرويس رايگان نيست و براي مشترك هزينه به دنبال دارد.
اما همان زمان اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران طي اطلاعيه اي اعلام كرد: انتشار مطلبي با مضمون هزينه دار بودن استفاده از سرويس «تماس بان» كاملاً نادرست است.
همراه اول در اطلاعيه خود تاكيد كرده است: فعال كردن و استفاده از سرويس «تماس بان» رايگان بوده و هزينه اي ندارد.
اين اپراتور در پايان، ضمن مبهم دانستن منبع اينگونه پيام ها در شبكه‌هاي اجتماعي، از مشتركان خود درخواست كرده براي كسب اطلاعات صحيح به كانال‌هاي ارتباطي اين اپراتور همچون پرتال اينترنتي(mci.ir)، مركز تماس مشتركان(۹۹۹۰) و صفحات رسمي اين اپراتور در شبكه‌هاي اجتماعي مراجعه كنند.
اقتصام**2078**2025
۰ نفر