۲ آذر ۱۳۹۷، ۹:۰۹
کد خبر: 83109804
T T
۰ نفر
100 ميليارد ريال براي نگهداري راه هاي كاشان هزينه شد

كاشان - ايرنا - رئيس اداره راهداري و حمل و جاده اي كاشان گفت: 100 ميليارد ريال در سال جاري براي شانه سازي، نصب علائم، برطرف كردن مشكلات نقاط حادثه خيز و روكش آسفالت راه هاي حوزه استحفاظي اين شهرستان هزينه شده است.

حامد فلاحي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: سه طرح شامل روكش آسفالت جاده اردستان- كاشان به طول 15 كيلومتر، روكش آسفالت راه هاي روستايي ازناوه و ون با 10 كيلومتر طول و بهسازي و روكش آسفالت جاده 60 كيلومتري برزك- كاشان با اعتبار 73 ميليارد ريال در مرحله برگزاري مناقصه است.
وي از تامين روشنايي چهار نقطه حادثه خيز در محورهاي كاشان خبر داد و افزود: اين طرح شامل روشنايي محورهاي رو به روي شهداي گمنام، رو به روي سه راهي نياسر و ميدان سوك چم در جاده كاشان- اردهال و كاشان- برزك مي باشد.
رئيس اداره راهداري و حمل و جاده اي كاشان با اشاره به محدوده امامزاده يونس (ع) در محور كاشان- برزك اضافه كرد: افزون بر روشنايي اين نقطه، پاركينگ و نيوجرسي (حفاظ بتني) آن نيز با هدف جلوگيري از تردد عرضي خودروها اجرا مي شود كه پنج ميليارد ريال از محل اعتبارهاي استاني براي اين طرح ها تخصيص يافت.
وي، جاري شدن سيلاب در ارديبهشت ماه گذشته را يادآور شد و گفت: براي جلوگيري از خسارت هاي اين بلاي طبيعي 2 دستگاه پل لوله اي به قطر يك و نيم متري در مزرعه نواب و حد فاصل روستاي شاديان ساخته و در مجموع سه ميليارد ريال از محل اعتبارهاي وزارت راه و شهرسازي هزينه شد.
فلاحي همچنين از ترميم جاده هاي آسيب ديده در سيل بهاري امسال خبر داد و تصريح كرد: بخشي از جاده هاي كاشان- نطنز و كاشان- اردستان دچار آسيب شده بود كه با اعتبار 30 ميليارد ريال ترميم شده است.
وي با اشاره به ساخت شانه سازي، احداث كانال هدايت سيل و ترانشه برداري با هدف جلوگيري از ورود سيل به واحدهاي مسكوني و دامداري ها عنوان كرد: جاده 6 كيلومتري روستاي ده زيره كه در اثر جاري شدن سيلاب آسيب ديده بود نيز با يك ميليارد ريال بهسازي شد.
رئيس اداره راهداري و حمل و جاده اي كاشان افزود: روكش آسفالت جاده محمديه به طول چهار كيلومتر در بخش مركزي كاشان نيز با مشاركت بخشداري مركزي و اعتبار 10 ميليارد ريال به پايان رسيد.
فلاحي با اشاره به وجود چهار نقطه حادثه خيز مصوب كشوري در شهرستان كاشان بيان كرد: 2 نقطه حادثه خيز در آزادراه و 2 نقطه نيز در محدوده مسجد الحسين (ع) و روستاي آب شيرين داريم كه در حال اصلاح است.
به گفته وي، نقطه حادثه خيز مسجد الحسين (ع) با همكاري شهرداري مشكات در حال انجام است و از شهر مشكات تا 300 متر پس از مسجدالحسين (ع) در جاده قم- كاشان دو بانده مي شود.
رئيس اداره راهداري و حمل و جاده اي كاشان، در ادامه نيز از مردم خواست تا پيش از سفر براي اطلاع از آخرين وضعيت راه هاي كشور با سامانه 141 تماس بگيرند.
2 هزار و 400 كيلومتر راه همسنگ در شهرستان كاشان وجود دارد كه يك هزار و 400 كيلومتر آن راه اصلي و فرعي درجه يك، 600 كيلومتر راه روستايي و فرعي و 400 كيلومتر نيز آزادراه است.
كاشان در فاصله 200 كيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123