۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83110753
T T
۰ نفر
كاروان فرهنگ و هنر به مناطق روستايي گناباد اعزام شد

گناباد- ايرنا- رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد گفت: با هدف كشف استعدادهاي بالقوه فرهنگي و هنري روستاييان و جهتدهي آنها براي اشتغال، كارآفريني و رونق اقتصادي 'كاروان فرهنگ و هنر' امروز به مناطق روستايي اين شهرستان اعزام شد.

حميدرضا مهدوي مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در قالب اين طرح براي سومين سال متوالي جمعي از هنرمندان و اساتيد رشته‌هاي مختلف فرهنگي و هنري با حضور در روستاها به اجراي برنامه هاي متنوع هنري پرداختند.
وي جمع آوري و تدوين موضوعاتي همچون آداب و رسوم و صنايع دستي، سوژه يابي، خلق آثار هنري و نمايش فيلمهاي توليد شده در انجمن سينماي جوان دفتر گناباد را ديگر بخشهاي كاروان فرهنگ و هنر مناطق روستايي گناباد ذكر و بيان كرد: پيشتر حضور كاروان فرهنگ و هنر در مناطق روستايي گناباد تعداد زيادي به دنبال فراگيري اين هنرها رفته و بستر اشتغال، كارآفريني و كسب درآمد براي آنها فراهم شده است.
اعزام كاروان فرهنگ و هنر اقدام ابتكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد است كه با هدف شناسايي و كشف استعدادهاي فرهنگي و هنري و بسترآفريني اشتغال و كارآفريني روستاييان در سه روستاي اين شهرستان اجرا شده است. در اين چارچوب جمعي از اساتيد و هنرمندان رشته هاي نقاشي، كاردستي، خوشنويسي، عكاسي و فيلمبرداري با عزيمت به روستاي نوده پشنگ به اجراي برنامه هاي آموزشي پرداختند.
شهرستان گناباد داراي 22 موسسه، انجمن قرآن و عترت و فرهنگي و هنري و آموزشگاههاي آزاد هنري، سينما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگي، 11 كانون آگهي و تبليغات، 11 نشريه محلي و چاپخانه، چهار پايگاه اطلاع رساني داراي مجوز، دو شركت سينمايي و 89 كانون فرهنگي و هنري مساجد است. روستاي نوده پشنگ در 30 كيلومتري شرق گناباد واقع است. گناباد نيز در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/1858